צפו: הבדיחה הפנימית שפתחה את מהדורת ערוץ 10

חדשות 10 חשבו שעלו על קשר מסועף בין האחראי המרכזי לדו"ח המבקר על צוק איתן, לבין השר בנט. אם כן, מסתבר שגם בדיחות פנים משרדיות עשויות לפתוח מהדורות. הפרטים המלאים בפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/17 09:10 א באדר התשעז

צפו: הבדיחה הפנימית שפתחה את מהדורת ערוץ 10
צילום מסך, צילום: צילום מסך

כתב ערוץ 10 ספי עובדיה, פתח אמש את המהדורה עם "ידיעה מרעישה" לפיה בנו של האחראי על דו"ח מבקר המדינה על צוק איתן, הוא פעיל בולט בבית היהודי ונחשב ל-"איש של בנט". מהר מאוד התברר שה-"פייק ניוז" טסו כל הדרך מהבית הלבן לאולפני חדשות 10.

תא"ל (במיל') יוסי ביינהורן הוא בכיר במשרד מבקר המדינה ומי שאחראי לדו"ח צוק איתן. ערוץ 10 דיווח בפתח המהדורה שבנו דורון, הוא פעיל בולט במפלגת הבית היהודי ומקורב מאוד ליו"ר המפלגה נפתלי בנט. יש לציין שעל פי הפרסומים השונים הדו"ח שיתפרסם מחר צפוי לכלול ביקורת נוקבת על ראש הממשלה, שר הביטחון לשעבר יעלון והרמטכ"ל לשעבר גנץ, כשמי שיוצא ממנו "בשלום" הוא שר החינוך בנט.

בערוץ גם הציגו בידיעה, כרזת קמפיין של דורון ביינהורן לתפקיד ראשות פורום הצעירים בבית היהודי במפלגה, בה נכתב כי הוא "האיש של בנט".

(צילום: צילום מסך)

דקות ספורות לאחר פרסום הידיעה, נודע שמדובר בבדיחת רשת שרצה בפייסבוק, עליה אחראים חבריו של ביינהורן הצעיר למשרד הפרסום בו הוא עובד. חברו למשרד של "הפעיל הבולט", אביתר גת, צייץ בטוויטר: "זו סתם פארודיה שעשינו במשרד. לא מאמין שזה אשכרה פתח מהדורה". יש לציין שביינהורן מעטר את המקום ה-103 במפלגה, מקום שרק במשטרים ממש אפלים יכול להיות ריאלי והוא בטח לא יכול לשמש כעדות לקרבה עם בנט.

הכתב ספי עובדיה עצמו הגיב לכל מי ששם אותו ללעג על הידיעה שפרסם וצייץ: "לכל הטרולים שמתעסקים בשאלה האם דורון ביינהורן התמודד על ראשות פורום הצעירים של הבית היהודי, ובכן הוא לא, אבל זה לא רלוונטי, הוא פעיל בולט במפלגה".

(צילום: צילום מסך)

במשרד מבקר המדינה הגיבו בצורה מעט יותר רצינית מאשר גולשי הרשתות החברתיות ואמרו כי "המשרד דוחה כל ניסיון לרמוז כאילו ראש החטיבה לביקורת מערכת הביטחון תא"ל (במיל') יוסי ביינהורן פעל ממניעים זרים או בניגוד עניינים. בנו של ביינהורן הוא אדם בוגר, כבן 30, המנהל את חייו באופן עצמאי מאביו. בנו דורון ביינהורן נמצא במקום ה־103 ברשימת הבית היהודי לכנסת, מה שמפריך בעליל את הטענה על קרבה כביכול לשר נפתלי בנט".

מי שאולי יכול להעיד במשהו על מקור הידיעה הזו הוא מקורבו של ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן שהזדרז להוציא הודעת תגובה שאמרה: ״אפנה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה לקיים דיון דחוף בוועדה על ניגוד העניינים ואם הפרטים בפרסום נכונים - אדרוש את ביטול הדוח״.