מתקפת סייבר על מחשבי הרבנות הראשית

קבוצת האקרים השתלטה על מחשבי הרבנות הראשית ודרשו כופר. גם המחשבים של הרבנים הראשיים נפלו קורבן במתקפת הסייבר. הרבנות הראשית: "המחשבים שנפגעו לא הכילו מידע אישי על אזרחים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/02/17 16:20 כז בשבט התשעז

מתקפת סייבר על מחשבי הרבנות הראשית
shutterstock, צילום: shutterstock

קבוצת האקרים השתלטה על מחשבי הרבנות הראשית, בהם המחשבים של הרבנים הראשיים. המשתלטים דרשו כופר, אך מסתמן שלא נעשה נזק ממשי מאחר וקבצי המחשבים היו מגובים.

ברבנות מדווחים שאחת העובדות פתחה בטעות מייל בלתי מזוהה, שהיסב נזק לרשת המשרדית. ההאקרים דרשו ככופר אלפי ביטקוינים, אך הוחלט שלא להענות לדרישתם. חוקרי יחידת הסייבר הממשלתית הגיעו למשרדים כדי להעריך את הנזק.

מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד לשירותי דת ליאור אשכנזי, ציין ש-"עקב חוסר במודעות עובדים, הגיע מייל זדוני לחשבון ה- Gmail של אחת העובדות ברבנות הראשית, העובדת פתחה את המייל, מה שהזיק למחשבה האישי ופגע ברשת המשרדית". לדבריו, "הדבר זוהה באופן מיידי בניטור המערכות ע"י אגף מערכות מידע של המשרד לשירותי דת, בנוהל טיפול במקרים מסוג זה הוקפצו מנהלי ועובדי האגף לרבנות הראשית והחל בטיפול מיידי בבעיה. נכון לעכשיו אין שום פגיעה בקבצים וקיים גיבוי למערכת".

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן מסר כי "בימים אלו אנו עסוקים בסיומו של פרסומו של מכרז לשדרוג מערכות המחשוב ובין היתר אמצעי האבטחה של הרבנות הראשית לישראל לצורך ייעול העבודה. בנוסף לכך, נדאג לרענון נהלי האבטחה לכלל העובדים שמקרים כאלו לא ישובו".

ברבנות הראשית ביקשו להבהיר כי "אנשי המחשוב ברבנות טיפלו בבעיה באופן מיידי ולא נגרם כל נזק וכי המחשבים שנפגעו אינם מכילים מידע אישי על אזרחים וכן השירותים שהרבנות הראשית מעניקה לא נפגעו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן