השרים בנט וארדן הורו לסגור בית ספר של החמאס במזרח ירושלים

נלחמים בהסתה: משרד החינוך, משטרת מחוז ירושלים והשב"כ הוציאו צו סגירה מיידי לבית הספר במזרח ירושלים שהוקם והופעל על ידי גורמי חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 13:45 כז בשבט התשעז

השרים בנט וארדן הורו לסגור בית ספר של החמאס במזרח ירושלים
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעבודה משותפת שהתקיימה בחודשים האחרונים על ידי משרד החינוך ועל ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוצא כעת צו סגירה לבית ספר במזרח ירושלים שהוקם והופעל על ידי גורמי חמאס.

משרד החינוך הוציא צו סגירה לבית ספר אשר נמצא בצור באהר שבמזרח ירושלים, לאחר שנמצא כי גורמים מתנועת החמאס עומדים מאחורי הקמתו. ממידע אשר הגיע למשרד החינוך נמצא, כי בית הספר התכוון ללמד תכנים אשר חותרים תחת הריבונות של מדינת ישראל. עוד עלה מהמידע כי מטרות בית הספר עולות בקנה אחד עם האידיאולוגיה של תנועת החמאס.

לנוכח המידע, החליט משרד החינוך שלא לאפשר את פתיחתו של בית הספר לשנת הלימודים תשע"ז. יצויין, כי למרות אי מתן האישור, בית הספר המשיך לפעול בניגוד לחוק וללא רישיון, ולכן המשרד הוציא לו צו סגירה.

בית המשפט המחוזי והעליון אף דחו את העתירות של החברה אשר עמדה מאחורי פתיחת בית הספר. בנימוקי ההחלטה של בית המשפט המחוזי (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) צוין כי "החברה עשתה דין לעצמה ופתחה את בית הספר מבלי שניתן לה רישיון, ובכך הפרה ופעלה בניגוד לנהלים". בית המשפט העליון חיזק את ההחלטה שניתנה על ידי בית המשפט המחוזי.

שר החינוך נפתלי בנט מסר כי "המדיניות שלי ברורה עקבית ואחידה: כל מקרה של הסתה טופל וימשיך להיות מטופל במלוא החומרה. כפי שלא היססנו בשנה החולפת לפטר מנהלים ומורים אנו לא מהססים לסגור בתי ספר. בתי ספר במזרח ירושלים שבוחרים בתכנית הלימוד מקבלים את מרב הכלים להצלחה, אלה מהם שבוחרים בהסתה - ייסגרו".