בעפרה נערכים למאבק: שבע משפחות כבר התפנו מהבתים

פרסום ראשון: מסמך הנחיות שחולק לתושבי עפרה והגיע לידי 'כיפה' מעדכן ששבע מתוך שמונה המשפחות בעפרה שבתיהן אמורים להיהרס כבר עברו למגורים חלופיים והן צפויות לחזור אליו לקראת הפינוי בשבוע הבא

חדשות כיפה משה מאירסדורף 22/02/17 18:39 כו בשבט התשעז

בעפרה נערכים למאבק: שבע משפחות כבר התפנו מהבתים

פרקטיקה לצד מאבק: רוב התושבים התפנו בימים האחרונים מהבתים והם ישובו אליהם כשיגיעו כוחות הפינוי. בסוף השבוע חולקו לתושבי עפרה עדכונים של מטה המאבק ובו הסברים מדויקים לגבי ההיערכות לפינוי תשעת הבתים. העדכון שהגיע לידי 'כיפה' מלמד על ההיערכות והכוונות של תושבי היישוב לקראת שבוע הבא. בהנחיות המאבק מדגישים במטה הפעולה: "לא נפעל בכוחנות ולא נפעיל כוח כנגד שוטרים וחיילים. נגן על בתינו בכבוד ובזקיפות קומה, לא בברזלים ולא באבנים. לא נפגע ברכוש פרטי או ציבורי".

מתוך תשעת הבתים הצפויים להיהרס 8 בתים היו מאוכלסים במשפחות. למעט משפחה אחת שהחליטה להישאר עד להגעת כוחות הפינוי 7 משפחות כבר עברו למגורים חלופיים. וכך הוסבר העניין בעדכון לתושבים: "לצד המשך פעולות המאבק והמחאה, רובן המכריע של משפחות תשעת הבתים עבר להתגורר בפועל בבתים שיועדו עבורן מראש. המעבר עצמו נבע מהיעדר הרלוונטיות של חודש הדחייה שקבע בג"ץ, ומתוך רצון לבצע את מעבר הדירה בצורה מושכלת, עצמאית ומכובדת. המשפחות ממשיכות להיאבק על בתיהן שלהן ויחזרו אליהם לקראת יום הפינוי וההרס".

בעדכון התושבים הועבר גם פרוט לאן עברה כל משפחה: "משפחת דלפן עברה לבית משפחת שליסל לשעבר ברחוב מקימי הגדר 32, משפחות אלדר וברוט עברו לקראווילות בשכונת הכרם, משפחת בן שושן עברה לרחוב נפתלי 26 ליחידת הדיור שמעל משפחת מהרט. משפחת יהודה עברה לבית ברחוב הדובדבן 7ב, ומשפחת אטון נכנסה לביתה החדש ברחוב ההגנה 3ב. משפחת פרי תעבור לשכונת הכרם בשבוע הבא. משפחת כפיר ממשיכה להתגורר בביתה באופן מלא עד ליום ההרס".

על פי המכתב שהופץ לתושבים בסוף השבוע תחת הכותרת 'יום פקודה' נכתב כי לפי ההערכה הפינוי יהיה בימים שני או שלישי בשבוע הבא: "הערכות שיתבצע החל מיום 27-28.2.17 אך ההתראה בוודאי תהיה קצרה וכולנו נדרש לגמישות מקסימלית. בהמשך לכל מה שנאמר ותוכנן בעבר חובתנו להביע מחאה משמעותית על הרס תשעת הבתים.אנו מתכוננים ופועלים להביא אלינו תומכים רבים ככל האפשר ליום זה, נחזור ונבקש את התגייסות הציבור!אנו רואים כחובה של כל אחד ואחת מתושבי הישוב להיות נוכחים בישוב ביום הפינוי".

המסמך קובע היכן יתפרסו תושבי עפרה ושהמאבק ייקבע על פי רצונן של המשפחות שיחזרו לבתים לפינוי עצמו: "נתאסף כולנו וכל תומכינו למחאה על ההרס בתשעת הבתים, בחצרותיהם, וברחובות הסמוכים ראובן ודן. מחאתנו תתבטא בכל בית בהתאם להנחיות המשפחה ובהתאם לבחירתם הלגיטימית להזמין פנימה את מי שירצו ולקבוע את סגנון המחאה, בבית אשר המשפחה תבחר לא להיות ימונו מבוגרים מוחים כאחראים.

מוקד מחאה נוסף יהיה באופן מאורגן בבית התשיעי. גם בדרכים המובילות לישוב תאורגן מחאה. יתר הציבור יישב על הקרקע בחצרות הבתים ובסביבתם ובשורה ארוכה על המדרכה הצמודה לכניסות הבתים. בראשנו, רב היישוב, מזכירות היישוב וחברי מועצת חברים".

נזכיר, כי לפני יומיים פנו תושבי עפרה לבית המשפט העליון בבקשה לאטום את הבתים ולא להרוס אותם כיון שישנו אופק להסדרת השכונה והיישוב לאחר חקיקה של חוק ההסדרה.

התושבים ששלחו את הבקשה, מציינים שהם אינם מבקשים מבג"ץ לדון מחדש בעצם חוקיות המבנים, אלא שלנוכח חקיקת חוק ההסדרה, שמטרתו להסדיר בתים שכונות ויישובים ביו"ש, "יאפשר בית המשפט הנכבד את אטימתם ע"י דיירי המבנים".

הרקע לבקשה הוא תקוותם של הדיירים כי "בהתאם לחוק ההסדרה, הסדרתה המלאה של כל השכונה שבה מצויים תשעת הבתים נושא העתירה, לרבות אישור תכניות והוצאת היתרים, עתידה להתרחש בתוך פרק זמן קצר". התושבים מתחייבים לפנות את הבתים במועד שבג"ץ קבע (5.3) ולא לעשות בהם כל שימוש עד שבית המשפט יורה להם אחרת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן