רבני דרך אמונה: "בית משפט של ערכאות אינו מוסמך לדון בשאלות הלכתיות"

רבני דרך אמונה בקריאה ציבורית לחיזוק הרבנות הראשית בעקבות הדיונים בבית המשפט העליון בעתירה כנגד מונופול הרבנות על מערך הכשרות הממלכתי: "הדרך היחידה לתקן היא ע"י הרבנות הראשית, ולא ע"י ארגונים חיצוניים לה, המבקשים להחריבה בתואנות שוא, בעוד מגמתם היא שהמדינה דבר אין לה עם הדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/17 19:47 כה בשבט התשעז

רבני דרך אמונה: "בית משפט של ערכאות אינו מוסמך לדון בשאלות הלכתיות"
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, הרב עמי שטרנברג, הרב חיים שטיינר ועוד כ-25 רבנים בארגון 'רבני דרך אמונה' חתמו היום על גילוי דעת הקורא לחזק את הרבנות הראשית ולא לפגוע במערך הכשרות: "יהדותה של מדינתנו קשורה היטב בקיומה של הרבנות הראשית, ועל כן פגיעה ברבנות היא פגיעה במדינת ישראל כולה, ופגיעה בזהותה היהודית הקולקטיבית.".

בגילוי הדעת הודגש כי כל תיקון חייב להיות אך ורק באישורה של הרבנות הראשית ובסמכותה: " מערך הכשרות של הרה"ר הוא היחיד אשר מוסמך לפקח ולהעניק כשרות חוקית מפוקחת. אנו מחזקים את ידי הרבנים הראשיים לישראל, אשר הקימו ועדה מיוחדת לחיזוק מערך הכשרות ותיקון הליקויים אם ישנם. הדרך היחידה לתקן היא ע"י הרבנות הראשית, ולא ע"י ארגונים חיצוניים לה, המבקשים להחריבה בטוענות שוא, בעוד מגמתם היא שהמדינה דבר אין לה עם הדת".

הרבנים החותמים גם כתבו כי בית המשפט העליון המכונה במכתב 'ערכאות' אינו רשאי לדון בשאלות הלכתיות: "בית המשפט של ערכאות (בג"ץ) אינו מוסמך להכריע בשאלות הלכתיות, ובכלל זה בסוגיות הנוגעות למהלכי הכשרות בעם ישראל. רק פוסקי ההלכה הממלכתיים באישור גדולי ישראל רשאים לתקן ולשפר, כפי דעתם ועל פי דיני התורה המסורה, כפי שהיה בכל הדורות וכפי שיהיה עד חזרת משפט התורה במלא הדרו".

(צילום: דרך אמונה)