עו"ד שפטל יערער: "הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות"

עו"ד יורם שפטל שהצטרף לצוות ההגנה על אלאור אזריה תוקף את הפרקליט נדב וייסמן שגויס להיות התובע ואומר: "בתביעה צמאים לדמו של אלאור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/17 16:07 כה בשבט התשעז

עו"ד שפטל יערער: "הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות"
Yossi Zeliger/Flash90, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה של אלאור אזריה לאחר שנקבע כי הוא הורשע, תוקף בחריפות היום לאחר גזר הדין, את צוות הפרקליטות הצבאית והודיע כי יערערו על ההרשעה.

"לכל אורך המשפט על סמך הופעותיו, דבריו והתנהגותן הכוללת של התביעה הצבאית ושל הפרקליטות הצבאית, טענו שהם צמאים לדמו של אלאור. למעשה,גם בית הדין הנכבד", אמר שפטל, "קבע את זה היום בכך שהעונש שהוא השית על אלאור הוא מחצית מהעונש המינימלי שהתובע הדרש".

עוד טען שפטל כי ההתעקשות על ביצוע מיידי של גזר הדין היא הוכחה לחוסר ענייניות מצד הפרקליטות: "חצי שעה טען התובע בניסיון לשכנע את בית הדין הנכבד שלא ידחה את ביצוע עונש המאסר באחד עשר ימים. לא נשמע כדבר הזה, טיעון כל כך מרושע וחסר יסוד כי כל הדוגמאות שהוא הביא עניינן בעונשי מאסר של שנים ארוכות".

עו"ד שפטל אמר כי בכוונתם לערער על ההרשעה והסביר כי ההרשעה תתבסס על שני חלקים מרכזיים בהכרעת הדין: "הכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות מרכזיים. כרע התרנגולת הראשון הוא שמקבלים את דבריו של סמ"ר א' שאמר שמיד לאחר הירי אלאור צעק 'המחבל דקר את החבר שלי'. לא היה ולא נברא. ולא אני אומר את זה, אומרים את זה שלושה עשר סרטונים שהיו בפני בית הדין הנכבד שכולם מראים שאלאור לא צעק דבר אחרי הירי. מילה אחת לא צעק''.

''כרע התרנגול השני של הכרעת הדין", הסביר שפטל, "אומר שלאחר הירי בשיחה עם רב"ט מ' אמר אלאור כי 'המחבל דקר חבר שלי וניסה להרוג אותו ולכן מגיע לו למות'. בהכרעת הדין נקבע שזוהי ליבת הכרעת הדין, זהו הממצא עליו עומדת כל הכרעת הדין. בלעדי הממצא הזה אין הכרעת דין".

גם הממצא הזה לטענת שפטל הוא ''מופרך לחלוטין": ''לא היה ולא נברא. תמוה כיצד בית המשפט העז לקבוע ממצא כזה כאשר הוא מסתכל שוב ושוב בסרטונים''.