הסרוג שיחליף את מנדלבליט בהגנה על חוק ההסדרה

מסתמן:ד"ר עו"ד הראל ארנון, מי שיצג את תושבי עמונה בבג"ץ, מומחה למשפט חוקתי מינהלי ודיני מקרקעין, ייצג את ראש הממשלה נתניהו ואת הממשלה בעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד חוק ההסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/17 10:29 כה בשבט התשעז

הסרוג שיחליף את מנדלבליט בהגנה על חוק ההסדרה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

נמצא מחליף ליועץ המשפטי לממשלה: לאחר שפורסם כי אביחי מנדלבליט לא יגן על חוק ההסדרה בבג"ץ הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי תשכור את שירותיו של עו"ד פרטי. היום מתפרסם ידיעות אחרונות כי העו"ד שיחליף אותו בהגנה על החוק יהיה ככל הנראה ד"ר עו"ד הראל ארנון שהתמחה בדיני מקרקעין ביו"ש.

ארנון הראל נחשב כמומחה לדיני מקרקעין ביו"ש ואף ייצג את תושבי עמונה במהלך הבג"ץ בעניינם. הוא חיבר את הספר "דיני מקרקעין והמשפט הבינלאומי ביהודה ושומרון". את התמחותו עשה אצל נשיא בית־המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. במהלך דיוני הכנסת על חוק ההסדרה אמר: "אם הכנסת מנועה מלחוקק באיו"ש, גם בג"ץ, היונק את כוחו ממנה, חסר סמכות לדון במתרחש שם".

לפני כשלושה חודשים פרסם בעתון הארץ מאמר תחת הכותרת "הסדרה מתבקשת" ובו דחה אחת לאחת את הטענות נגד חוק ההסדרה וכתב בין השאר: "העובדה שהתברר לימים שהמדינה התרשלה ביחס למעמד הקנייני של המקרקעין אינה מחייבת את הטלת מחיר הטעות על המתיישבים. לכן, בשעה שאי הסדרה פירושה פגיעה אנושה וממשית בכל זכות אפשרית של מי שבתיהם ייהרסו וחייהם יועתקו לאתר אחר, מצד אחד, ומתן פיצוי הולם למי שזכות הקניין שלו נפגעה, מצד אחר, הרי שהסדרה כזאת איננה רק מידתית, אלא גם מתבקשת. אלא אם כן, הכל פוליטי. וזאת, כמובן, איננה ההנחה שלנו" סיים בציניות.