מאות קברים בסנט לואיס חוללו

מאות קברים חוללו בבית קברות יהודי בעיר סנט לואיס. במשטרה המקומית מסרבים לפי שעה לכנות מעשיח ההשחתה כפשע שנאה. הבית הלבן: "פעולות שאינן מקובלות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/02/17 07:23 כה בשבט התשעז

מאות קברים בסנט לואיס חוללו
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מאות קברים מחוללים ומצבות מנותצות, זו התמונה הקשה שנחשפה אמש (ב') בבית הקברות יהודי בארה"ב.

כלי התקשורת האמריקנים מדווחים שמעשי ההשחתה, שנעשו בעיר סנט לואים שבמיזורי, התרחשו בסוף השבוע האחרון ונחשפו רק אתמול. המשטרה המקומית נמנעת מלכנות את את האירוע כפשע שנאה והסכימה למסור כי "כל הכיוונים נחקרים". על פי החשד מדובר בפעולה מכוונת של קבוצת אנשים ולא של אדם יחיד.

מרלה כהן, דוברת ארגון JCC, מסרה כי מאז תחילת השנה נרשמו 67 תקריות אנטישמיות ב-27 מדינות בארה"ב ובמחוז אחד בקנדה. קארן ארואטסי מהליגה נגד השמצה אמרה בראיון לערוץ הטלויזיה האמריקני פוקס 2 על חילול הקברים בסנט לואיס: "זה עצוב במיוחד, אני מכירה אנשים שקבורים שם ויודעת איך המשפחות מרגישות. די כבר. האהובים שלנו מגיעים לכאן כדי לנוח בשלווה. רמת המתיחות בקהילה היהודית די גבוהה". בעיר גרים כ-60 אלף יהודים. כ-40 אלף מהם רפורמים או קוסרבטיבים, 600 משפחות שומרות שבת, והיתר אינם משויכים לזרם כלשהו.

הבית הלבן גינה הלילה את גילויי האנטישמיות במדינה. סגנית דובר הבית הלבן, לינדסי וולטרס, מסרה כי "לשנאה ולאלימות המונעת על ידי שנאה אין מקום במדינה שהוקמה על בסיס ההבטחה לחופש הפרט. הנשיא הבהיר פעמים רבות שפעולות אלה אינן מקובלות".

בשבוע שעבר, יממה לאחר פגישתו עם ראש הממשלה הישראל, נשאל הנשיא טראמפ על העלייה בפעולות אנטישמיות בארה"ב בתקופה האחרונה. הנשיא ענה מייד ואמר: "אני האדם הכי פחות אנטישמי שפגשת בכל החיים שלך" כשהעיתונאי היהודי-חרדי ניסה להגיב על כך טראמפ השתיק אותו ואמר: "שקט, זו שאלה מאוד מעליבה. זו שאלה לא הוגנת. אני מוצא את זה דוחה. אני שונא את עצם השאלה. שמעת את ביבי אתמול, נכון? הוא אמר 'אני מכיר את טראמפ הרבה זמן, תשכחו מזה'. היית צריך להקשיב לזה במקום לשאול שאלה מעליבה כזו".