מאסר או שחרור מיידי? לקראת גזר דינו של אלאור אזריה

כשנה לאחר שירה במחבל בחברון ומספר שבועות לאחר שהורשע בהריגה, ישמע החייל אלאור אזריה את גזר דינו. על הפרק, מספר אפשרויות מרכזיות

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/02/17 06:55 כה בשבט התשעז

מאסר או שחרור מיידי? לקראת גזר דינו של אלאור אזריה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היום (ג') בשעה 12:00 יקריא בית הדין הצבאי בקריה את גזר דינו של החייל אלאור אזריה שירה במחבל בחברון והורשע בהריגתו. רגע לפני שאחד המשפטים הסוערים והמתוקשרים שהיו בשנים האחרונות מגיע לסיומו, הנה כמה מהתרחישים האפשריים שככל הנראה אחד מהם יצא אל הפועל.

על אף שהתביעה המליצה להקל במידה זו או אחרת על אזריה, דרישתה עומדת בעינה על 3-5 שנות מאסר. זאת בשל העובדה שהחייל היורה לא הביע חרטה על מעשה הירי. במידה ויחליט בית הדין הצבאי על עונש מקסימלי של חמש שנות מאסר, צוות ההגנה של אזריה, אליו הצטרף עו"ד יורם שפטל, יגיש ערערור, אך נראה שבסביבתו של החייל יטילו את יהבם בעיקר על מתן חנינה ולחץ ציבורי גדול יופעל על המערכת הפוליטית בכלל ועל אלה שקראו באופן פומבי לחנינה בפרט.

אפשרות נוספת היא שעונש המאסר יעמוד על שלוש שנים. במקרה כזה הערעור הוא זה שיעמוד במרכז, כשצוות ההגנה יבקש לדחות את ביצוע גזר הדין עד להגשת הערעור. יש לציין שדיון מחודש במשפט, ייערך ע"י הרכב שופטים חדש שיעבור על כל הראיות והעדויות מתחילתם ועד סופם.

קיימת גם אפשרות שבית הדין יסתפק בתקופת מעצרו של אזריה, מאז תחילת הפרשה לפני כשנה, וישחרר את החייל לביתו באופן מיידי. במקרה כזה שהסבירות שלו נמוכה מאוד, מי שיגיש את הערעור יהיה צוות התביעה שלאחר ההרשעה החד משמעית שהצליח להשיג, לא ישלים עם החלטה מקלה שכזו.