נאמני תורה ועבודה? אין פה תורה, רק עבודה בעיניים

בימים האחרונים ולקראת הדיון מחר בבג"ץ, רבים הצביעו על הבעיות הקיימות במערך הכשרות של הרבנות. למשגיח יהושע.פ מרמת גן נמאס שמאשימים אותו בזה שהוא בסה"כ עושה את עבודתו נאמנה ובשכר זעום

חדשות כיפה יהושע.פ 20/02/17 21:53 כד בשבט התשעז

נאמני תורה ועבודה? אין פה תורה, רק עבודה בעיניים
מכון התורה והארץ. למצולמים אין קשר לכתב, צילום: מכון התורה והארץ. למצולמים אין קשר לכתב

בימים האחרונים פורסם כי התאחדות בתי המלון ותנועת 'נאמני תורה ועבודה', הצטרפו לעתירה לבג"ץ על מנת ללבות את האש נגד משגיחי הכשרות. הצביעות של כל אלה זועקת לשמים, ואין כאן כל כוונה לדאוג לציבור צרכני הכשרות.

קחו לדוגמא את מטבח בתי המלון שמבשלים בהם בשרי וחלבי. העבודה במטבחים אלה הינה רבה וללא הרף, וכל זה מעבר לכלל אחריות של המשגיח לגבי הנעשה במטבחים הנוספים של הלובי, הבריכה, האירועים המיוחדים ועוד.

טענה נוספת היא ייקור עלויות המזון. וכי שכר המשגיח הנושק לשכר מינימום הוא עקב האכילס של בתי המלון? וכי הדרישה המינימלית והבסיסית להשגחה ראוייה על פי ההלכה והמסורת, היא זו שהופכת את הרבנות למונופול ואת המשגיח לעובד שאך ורק בגללו קורס כל ענף התיירות בארץ?

הרי כידוע לכולנו ברוב המקרים המשגיח הינו אחרון בשרשרת המזון על כל המשתמע מול שאר העובדים, וכל זאת כאשר האחריות שלו היא לאין ערוך משאר עובדי המטבח וסגל המלון. הרי לא יתכן שמחד גיסא אותם עסקים יצרכו תעודת כשרות ויציגו אותה לציבור, אך כשבאים לבצע את תוכנה של התעודה, הרבנות והמשגיח מטעמה נהפכים פתאום למונפול ולגורם משתלט.

המציאות כיום בארץ כיום הינה שרוב הנופשים בבתי המלון בארץ, מעוניין ומקפיד בנושא הכשרות. על כן, אין מנוס מהצורך במשגיחים מקצועיים העושים את עבודתם כנדרש וכל זאת כאשר מעליהם ישנו פיקוח מתמיד כפי שיש בכל מערכת מתוקנת ומסודרת.

וכי יתכן שרוקח יעניק תרופה לחולה ללא הסמכה, או רשיון משרד הבריאות, או לחילופין הרוקח יכין מרשם כפי ראות עיניו ? ישנם נהלים ברורים ואחידים וכך גם בכשרות. כפי שמשרד הבריאות מנחה ואוכף את ענייני הבריאות מתוקף תפקידו, כך הרבנות הינה הרגולטור בכל עינייני הכשרות, והנהלים הינם שקופים ואחידים ברמה ארצית, ומוצגים לכל דורש, ובאם ישנה חריגה מדרישות משגיח כזה או אחר כפי שעולה בטענות הארגונים היא תטופל נקודתית, ואין בה בכדי להטיל רפש על כל המערכת.

כפי שלא יעלה על הדעת שכאשר שוטר מועל בתפקידו, הדבר יוביל להפרטת המשטרה, כך גם בכשרות, יש צורך לטפל בכל בעיה, מבלי לפגוע באחרים שכלל לא חטאו. על כן, הצגת הדברים באור אחר, הינה השמצה פרועה והוצאת שם רע מתוך אינטרסים גלויים וסמויים כאחד.

ובאשר לתנועת 'נאמני תורה ועבודה', הרי אין פה כל נאמנות וכל שכן לא תורה, רק עבודה בעינים וזריית חול בעיני ציבור צרכני הכשרות אשר סומכים על הרבנות שהינה הגוף המוסמך לכך. כנויי גנאי כדוגמאת "השתלטות" ו-"מונופלים", נזרקים לחלל האוויר רק על מנת לנסות להרוויח ולהרתיע את דעת הקהל ובכך לנסות להשפיע על החלטת בג"ץ וכל זאת בלא לבחול בשום פעולה או השמצה שהקשר בינם לבין המציאות לא קיים.