לשכת רה"מ: לא חוזרים מההתחייבות לעמונה

מלשכת ראש הממשלה ביקשו להבהיר כי למרות הפרסומים אין בכוונת נתניהו לחזור בו מההתחיבות לבנות לעמונה יישוב חדש. אתמול פורסם כי נתניהו סיפר לשרים כי בעקבות התאום עם נשיא ארה"ב לא בטוח שיוכל לעמוד בהתחייבות לתושבי עמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/17 17:49 כד בשבט התשעז

לשכת רה"מ: לא חוזרים מההתחייבות לעמונה
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהירים כי "אין כל כוונה להפר את ההתחייבות שניתנה למתיישבי עמונה". מלשכת ראש הממשלה.

היום פרסמנו כי שני פקידים בכירים סיפרו לברק רביד מ'הארץ' כי ישראל תרסן את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ויהיה קשה לקדם את הקמת ההתנחלות החדשה עבור מפוני המאחז הבלתי חוקי עמונה.

על פי הפרסום נתניהו אמר לשרים שכפי המסתמן לא יהיה מנוס ממציאת פתרון אחר למפונים, וזאת חרף ההתחייבות שניתנה להם לבנות עבורם התנחלות חדשה. אחד הפקידים הבכירים ציין כי נתניהו הדגיש שהנושא המרכזי שהוא מנסה לקדם כעת מול הנשיא טראמפ הינו ההתמודדות עם האיום האיראני וכי סוגיה זו נמצאת בעדיפות גבוהה יותר על פני סוגיות אחרות, כגון הקמת ההתנחלות החדשה.

גם בישיבת הממשלה ענה נתניהו לשאלות השרים בנט, שקד ואריאל כי אף שיש למצוא פתרון למפוני עמונה, הקמת ההתנחלות החדשה אינה בראש סדר העדיפויות. "עם כל הכבוד לעמונה, עכשיו צריך להתמקד בתיאום עם טראמפ בנושא איראן. זה הנושא שבראש סדר העדיפויות. לא אכפת לי כמה טוויטים אנשים כאן יכתבו".

מלשכת רה"מ סיפרו כי גם היום שוחח ראש הסגל, יואב הורוביץ עם יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון, ואמר לו שנעשים כל המאמצים על מנת למצוא פתרון מוסכם, וכי "איננו חוזרים בנו מן ההתחייבות".