מועצת יש"ע: "מתנגדים לצוות שידון בהתנחלויות"

אחרי 8 שנות הקפאה ומסיבת עיתונאים חמימה עם טראמפ במועצת יש"ע לא מוותרים לראש הממשלה שהודיע על צוות אמריקאי-ישראלי שידון בבניה ביו"ש: "יש לחזור לבנייה רציפה ומואצת בהתיישבות ללא התערבות של שום גורם חיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/17 15:04 כג בשבט התשעז

מועצת יש"ע: "מתנגדים לצוות שידון בהתנחלויות"
דוברות, צילום: דוברות

בפתח ישיבת הממשלה היום דיווח ראש הממשלה לשרים על הפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בין היתר אמר ראש הממשלה: " "כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארה"ב - בתחום של הביטחון, בתחום של המודיעין, בתחום של הסייבר, בתחום של הטכנולוגיה, בתחום של הכלכלה ובתחומים רבים אחרים, וכן הסכמנו להקים גם צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה - אני מתכוון כמובן לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך אנחנו נדון".

בתגובה, במועצת יש"ע לא אהבו את ה'וועדה' שתקום הביעו את מורת רוחם מההצהרה: "צוות אשר ידון יחד עם גורמים חיצוניים בבנייה ביהודה ושומרון אינו מקובל עלינו. לאחר 8 שנים של הקפאת תכנון ובנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, יש לחזור לבנייה רציפה ומואצת בהתיישבות ללא התערבות של שום גורם חיצוני. זכותו של עם ישראל לבנות בארץ ישראל. צריך לבנות ביהודה ושומרון כי צריך לבנות בכל מרחבי ארצנו. אנו שמחים על הקשרים הטובים שראש הממשלה מקיים בארה"ב, אך אנחנו אחראים לעתידנו ולגורלנו".

במועצת יש"ע ציינו כי "בקדנציה הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 1996, הוכרזו כ-3,500 התחלות בנייה בממוצע בשנה, בקדנציות האחרונות עומד הממוצע על כ-1,600. פחות מחצי. דרישתנו היא לסיים את מדיניותו של אובמה ולהשלים את פערי הבנייה שנוצרו בשנים האחרונות".

גם מפלגת האיחוד הלאומי הגיבה להצהרת נתניהו ואמרה בנוגע לסיכום עם טראמפ כי "צוותי עבודה משותפים זה חשוב, הרבה יותר חשוב זה מה תעשה ממשלת ישראל. הסתיימו הימים שרק מדברים, ראש הממשלה יבחן במעשים. לאחר 8 שנות הקפאה, הגיע הזמן להשלים את בנייתן של אלפי יחידות דיור ביהודה ובשומרון".

את דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר שחזונו הוא פתרון שתי המדינות לשני עמים, התקיפו במפלגה ואמרו: "כשהיה באופוזיציה דבריו נשמעו אחרת. מה ששומעים מכאן לא שומעים משם".