"בולדוזר כמו אריק שרון": הכירו את ראש אכ"א החדש

משתתף בשיעורי תורה של הרב מוטי אלון, מזדהה עם ההתיישבות ביו"ש, אוהב את הציבור הדתי לאומי וכריזמטי, ש"הפך את דו"צ למשרד יח"צ". כיצד עשה האלוף אלמוז את הדרך מידיד הציונות הדתית למי שמסמל את המהפך ביחס אליה

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/02/17 01:16 כא בשבט התשעז

"בולדוזר כמו אריק שרון": הכירו את ראש אכ"א החדש
flash90, צילום: flash90

עד לפני מספר שנים, השם מוטי אלמוז (50) לא אמר כמעט דבר לציבור בישראל. גם כשנכנס לתפקידו בשנת 2013 כדובר צה"ל, לכאורה לא היו סיבות מיוחדות שיבלוט יתר על המידה. אך דומה שעם סיום תפקיד המדברר הצבאי ומינויו לראש אכ"א, אין כמעט מי שלא מכיר את האלוף אלמוז ובמיוחד בציבור הדתי-לאומי. איך זה קרה ומה הוביל לכך? התשובות נעוצות, כפי שהעידו אנשים שעבדו אתו, כבר בהתנהלותו בתפקידיו הקודמים הרחק מאור הזרקורים. התנהלות שהתעצבה והתעצמה עוד יותר בזמן שכיהן כדובר צה"ל באחת התקופות המתוחות שהיו בין הצבא לציונות הדתית. מתח שכפי שיוצג בהמשך, לראש אכ"א החדש יש בצדק או שלא, מניות רבות.

"הייתי שותף אתו במשך שנתיים וחצי", מספר גורם צבאי לשעבר ל-'כיפה', "בהרמת פרוייקט לימודים לחברה החרדית כשהוא היה רמ"ט פיקוד מרכז". כבר אז בשנת 2009 וכפי שהוא מתאר, ניתן היה לחזות באישיותו ובהתנהלותו המורכבת, "מצד אחד הוא מאוד תמך בפרוייקט והשקיע בו את כל מרכז הכובד שלו. הוא אדם מאוד אסרטיבי ויתכן שמבחינת משרד הביטחון והמשרד לשוויון חברתי באותה תקופה, הוא אפילו היה מאוד אגרסיבי. הוא התעקש על זה שרמת הלימודים בחברה החרדית תהיה גבוהה יותר והוא השקיע בזה הרבה מאוד תקציבים. בעיני הוא אחד האנשים שתרמו הכי הרבה לקידום החיילים החרדים בפיקוד מרכז. הוא פשוט הרים את הרמה שלהם לגבהים חדשים".

"מצד שני", משלים הגורם לשעבר מפיקוד מרכז, "הוא לא אהב את תנאי השירות של החיילים החרדים וחשב שהם קיצוניים ומוגזמים והוא ניסה לשנות אותם". לדבריו, האלוף אלמוז הוא "אדם מאוד נחוש. רק מי שהיה בעל עצמה כמוהו, ידע להתנהל מולו ומי שלא היה מספיק חזק פשוט נרמס". בנוסף לכך חשוב לו לציין שדובר צה"ל היוצא "מאוד מחובר למסורת. ואחת הראיות לכך זו הדאגה שלו למגורים מיוחדים ומטבח מיוחד לחייל הנח"ל החרדי".

מוטי אלמוז נולד בשנת 1967 במושבה מגדל הנושקת לשפת הכנרת. בגיל 18 הוא החל את שירותו הצבאי בהנדסה קרבית, שם עבר הכשרה כלוחם ובהמשך כמפקד וכקצין. בשנת 1998 מונה למפקד גדוד 605, כעבור 4 שנים הפך לקצין ההנדסה של פיקוד דרום וב-2004 קיבל לידיו את חטיבת הבקעה. שנתיים לאחר מכן שירת כקצין אג"ם בפיקוד מרכז וב-2007 על לדרגת תא"ל ומונה לראש מטה הפיקוד.

 

(צילום: צילום מסך) הרב בנימין מכלוף: "הולך לשיעורים של רבנים"

 

מי שעבד איתו בצמידות ואף רקם עמו יחסי חברות קרובים, הוא רב פיקוד מרכז דאז, הרב בנימין מכלוף. "מוטי הוא אדם מאוד כריזמטי מאוד ערכי ומוסרי", הוא אומר ומוסיף לשבחו, "יש לו עקרונות שהוא לא מוכן לזוז מהם. הוא אמנם קצין מאוד בכיר, אך לצד זה הוא גם 'עמך בית ישראל'".

גם הרב מכלוף בחר להדגיש שמסורת ישראל לא זרה לאלמוז, "הוא לא רק מקורב למסורת, אלא בא ממשפחה מאוד דתית, הוא מרבה לפקוד את בית הכנסת, בקיא בהלכות ויודע ספר. הוא הולך לשיעורים של רבנים ואפילו היה חברותא שלי במשך שלוש שנים גם כשהיה קצין אג"ם של פיקוד מרכז וגם כשהתמנה לרמ"ט הפיקוד". הרב מדגיש שהוא וראש אכ"א החדש מצויים "בקשר טוב ורצוף עד היום".

נושא ההשתתפות בשיעורי רבנים מעלה נקודה מעניינת. ל-'כיפה' נודע שעד לא מזמן, כשאלמוז היה מגיע לבקר את הוריו במקום הולדתו, הוא נהג לעתים לפגוש את הרב מוטי אלון, שנדד למגדל בעקבות התלונות נגדו וכחלק מדרישת פורום תקנה. בסביבתו של הרב אלון ציינו כי אכן מדובר ב-"קשרי שכנות וחברות, אך זאת מבלי שהם נכנסו לנושאים מקצועיים הנוגעים לתפקידיו בצבא". גורם אחר המקורב מאוד לרב אמר שעד כמה שהוא יודע היה ביניהם קשר קרוב והוא מאמין שהקשר נשמר ברמה זו או אחרת עד היום. עוד הוא אמר שכשהאלוף אלמוז היה מגיע למגדל "היו פעמים שהיה נכנס לשיעוריו של הרב אלון".

 

(צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24) "קשר קרוב"

 

לאחר כארבע שנים בשני תפקידים בפיקוד מרכז, מונה אלמוז בסוף 2010, לראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. תפקיד מורכב ונפיץ במיוחד, שלא פעם נדרשת בו הליכה עדינה בין הטיפות ויש בו קושי רב לשמור על מרקם היחסים העדין עם ציבור המתיישבים.

המתנחלים הם החלוצים

"מהזיכרון שלי הוא היה ראש מנהל אזרחי מצוין", אומרת ל-'כיפה' אחת מהדמויות המוכרות ביהודה ושומרון. "היה לי אתו", כך היא מעידה, "קשר מאוד טוב. הוא היה מאוד אכפתי כלפינו המתיישבים, הוא מאוד הזדהה והבין את מפעל ההתיישבות ועזר לנו בקידום דברים". בהמשך היא אומרת, "דיברנו הרבה על נושא ההתיישבות והוא סיפר שכבן של חקלאים הוא מבין ומזדהה עם איתנו. הוא היה ממש אמפתי ואמר לא פעם שאנחנו החלוצים שממשיכים את דרכם של החלוצים בוני הארץ".

לדבריה, מה שהרשים אותה במיוחד, היה סירובו להשתמש ב-'צו שימוש מפריע' (צו מנהלי שמוציא המנהל האזרחי ביהודה ושומרון נגד יהודים המחזיקים כדין בקרקע או בנכסים אחרים, האוסר עליהם להשתמש בנכס בטענה שעצם נוכחותם במקום מפריעה לשלום הציבור, מ.ו.). "אחד הדברים שזכורים לי היתה התנגדותו ל-'צו שימוש מפריע'. הוא סירב בכל תוקף לחתום על צווים כאלה וזה אף הגיע לעימות מול היועץ המשפטי של יו"ש".

זכורה לה במיוחד עדותו בוועדה שעמד בראשה השופט אדמונד לוי ז"ל: "אלמוז הופיע בוועדת לוי ובעיני החלק החזק ביותר בדו"ח אדמונד לוי היתה העדות שלו. הוא העיד נגד הצו והסביר מדוע הצו הזה מפלה לרעה את היהודים ומדוע הוא לא מרגיש בנוח לקדם צו כזה ולפעול לאורו. זה ממש דבר נדיר שאדם במדים יבוא וידבר בצורה כזאת".

יש לציין שהקשר של ראש המנהל האזרחי לשעבר לההתיישבות ביהודה ושומרון, לא מסתכם רק בגילויי ההערכה ואהדה, אלא מבוסס גם על קשר משפחתי, שכן גיסו (אחיה של אשתו), מתגורר עם משפחתו ביישוב עפרה.

לאחר כמעט שלוש שנים כראש המנהל האזרחי, פנה אלמוז לתפקידו הבא, דובר צה"ל. בתפקידו החדש המשיך את פעילות קודמו תא"ל יואב מרדכי ופיתח את פעילות צה"ל באינטרנט וברשתות החברתיות. בשנת 2014 נאלץ להתמודד עם מחאת דוד הנחלאווי (מחאת רשת, על יחס הצבא, לפי התרשמות המוחים, לחייל שצולם מתעמת עם פלסטיני, מ.ו.). בהמשך הוביל את חטיבת דובר צה"ל במהלך מבצע השבת שלושת הנערים החטופים ובמבצע 'צוק איתן', אך הסערות הגדולות עוד היו לפניו.

 

(צילום: צילום מסך)

 

כחלק מהשקפת העולם הליברלית של צמרת צה"ל וכחלק מטיפוח ערך השוויון וקבלת השונה, החלו בצבא להתעסק יותר ויותר בנושאים שלפחות חלקם נתפסו כלא צבאיים ושנויים במחלוקת כמו סוגיות הלהט"בים בצה"ל, גיוס ושילוב לוחמות ביחידות הצבא ועיצוב מחדש של נושא השירות הצבאי המשותף לבנים ובנות. מי שעמד בחזית המהלך היה דובר צה"ל בעצמו מוטי אלמוז, שנראה לעתים כקטר הדוהר לעבר מטרתו מבלי לקחת שבויים.

דוגמא אחת לכך, ניתן למצוא בראיון שנערך לפני מספר חודשים, זמן קצר לאחר שתא"ל הרב אייל קרים הוכרז כרב הצבאי הראשי הבא, בשיחה עם כתבת ידיעות אחרונות התייחסו 3 חיילים טרנסג'נדרים לדברים ודעות שיוחסו לרב קרים בנושא הלהט"בים לא חסכו ממנו את ביקורתם, הראיון, שקיבל מן הסתם את אישור חטיבת דובר צה"ל, נתן במה להשתלחות בקצין בדרגת אל"מ.

כשאחת החיילות נתבקשה להתייחס לדברים שאמר הרב קרים לפני שנים רבות וכחלק מתשובות הלכתיות שענה, היא טענה בתוקף שאין שום מקום בתורה שאוסר על קיום אורח חיים טרנסג'נדרי, ומי שאומר אחרת, לא מדבר בשם היהדות שלי. היהדות שלי היא משהו הרבה יותר רחב. ואלו שמגנים אותנו הם חלק קטן וקיצוני". ועל החלק הזה היא הוסיפה ש-"הם לא מספיק חשובים כדי שאיעלב מהם".

בכלל נראה שהעימות שפרץ בין אכ"א לרבנות הצבאית, סביב הוצאת תודעה יהודית מידי הרבנות, הזקנים, שירת נשים והשירות המשותף, גלש גם לכיוון דובר צה"ל שפתח לא פעם חזית מול גורמים שונים בציונות הדתית. מי שיעיין בדף הפייסבוק של דובר צה"ל, יזכה לראות פוסטים רבים של חיילות קרביות בסדרת צילומים ארוכה. גורמים ברבנות אף טענו בציניות, כי זר שהיה נקלע לארצנו והיה ניזון מדף הפייסבוק של אלמוז בלבד, בוודאי היה משוכנע שלוחמות היזידים שנלחמו בדעאש, הן כאין וכאפס לעומת לוחמות צה"ל ושהצבא מורכב מנשים בלבד.

 

(צילום: צו אחד)

 

במסמך פנימי של הרבנות הצבאית במיל' נכתב כי ערך השוויון הוא זה שמנחה את צמרת הצבא לפעול ללא לאות לשילוב לוחמות ביחידות השונות. במכתב שנשלח לעשרות רבנים נכתב כי, "בהתאם לתפיסה זו פועל לא רק הרמטכ"ל אלא גם דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, שקיבל הוראה לקדם את שילוב הלוחמות בצה"ל. והנה מתברר שבסוגיית שילוב הלוחמות אליבא דו"צ אין מחלוקת בכלל, כל יומיים הוא מפרסם בדף הפייסבוק של צה"ל (עם למעלה משישים ריבוא עוקבים) וערוצי התקשורת השונים פרסום על קצינה לוחמת פורצת דרך, לוחמות מסתערבות בקרב ועוד".

בהמשך המסמך, שמלמד על משבר אמון בין צה"ל לחלק מהציונות הדתית, נכתב כי "לאף חייל וקצין בסדיר אסור להתראיין בלי אישור של דו"צ. בנוסף כל קצין במיל', בכיר ככל שיהיה (כדוגמת קהלני, רונטל וברנסקי) שמתנגד בתקשורת לשילוב לוחמות, מיד חוטף "התקפה של לוחמות קרקל בסדיר" שמשתוות לאלופי צה"ל ובחוצפתן מבקרות אותם (הכל לא רק באישורו אלא הוא יוזם זאת). והמתנגדים? לפי דו"צ נראה שאין מתנגדים, הוא לא נותן להם לדבר - כדוגמת הרבצ"ר. כלומר- צה"ל החליט, משלבים לוחמות בכל יחידות החי"ר".

יש לציין שהטענות שעלו במסמך, לפיהן בדובר צה"ל מונעים מהרבצ"ר להתראיין, קיבלו חותמת כמעט רשמית כשזמן קצר לפני שהרב קרים החליף את הרב רפי פרץ בתפקיד הרבצ"ר, נערך כנס סגור בהשתתפות עשרות רבנים צבאיים, בו אמר הרב קרים ש-"הבעיה המרכזית שלנו היא בעיית התדמית השלילית שנוצרה לרבנות במגוון תחומים. זו משימה בחשיבות עליונה, אך דובר צה"ל מונע מהרב רפי וממני כל מגע אמיתי עם תקשורת כבר למעלה מחמש שנים".

מדובר צה"ל נמסרה בזמנו תגובה שניסתה להפריך את טענת ההשתקה ובסוף התגובה נכתב כי " דובר צה"ל ממליץ לקצינים הנכנסים לנהוג כמשפט חז"ל: 'כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה'".

 

(צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense) שותקים כבר חמש שנים

 

אחת ההתבטאויות הזכורות מהתקופה האחרונה, נלקחה מדברים שאמר האלוף אלמוז בראיון לגלי צה"ל. הימים היו ימי הסערה סביב כוונת צה"ל לבחון שילוב לוחמות שריון בטנקים. אלמוז התייחס לדברים שאמר הרב שמואל אליהו והדגיש ש-"צווחות אף פעם לא עזרו והן גם כאן לא יעזרו. נא להכיר את העובדות, היו צווחות לפני כמה חודשים בנושא הזקנים והיו צווחות בנושאים אחרים. הנושא של לבוא ולהגיד 'רגע, ישמור השם, זה לא יכול להתקיים'. מי קבע שזה לא יכול להתקיים?"

לא רק נושא הלוחמות בצה"ל והמתח עם הציונות הדתית, עוררו על ראש אכ"א החדש ביקורות נוקבות. לפני כשנה לאחר אירוע הירי בחברון כשהשם אלאור אזריה לא אמר עדיין כלום כמעט לאף אחד, מיהר אלמוז להוציא הודעה בה אמר כי מדובר ב"אירוע חמור מאוד. זו לא תרבות צה"ל ותרבות העם היהודי ולא קשור למסגרת הצבאית". הודעה שבעיני רבים, יחד עם אמירותיו הנחרצו של שר הביטחון דאז, בוגי יעלון, חיזקה את הטענה שאזריה בעצם הורשע כבר באמירות מסוג זה עוד לפני שהארוע תוחקר לעומק.

"לא מאמין למילה שיוצאת מיחידת דובר צה"ל"

לפני מספר שבועות דרס מחבל על משאית עשרות צוערי בה"ד 1 בארמון הנציב בירושלים ורצח ארבעה מהם. התמונות מזירת הפיגוע הראו שרוב קציני העתיד ברחו מזירת ההתרחשות במקום לפעול על פי רוח צה"ל ולחתור למגע. זמן קצר לאחר האירוע, שוב פעל האלוף אלמוז במהרה ודאג להסביר שהאירוע נוהל כשורה ואף דאג לשגר לעמדת הראיונות קצינה שסיפרה כיצד ירתה לעבר המחבל.

עבור העיתונאי קלמן ליבסקינד, זה היה אירוע אחד יותר מידי ובטורו השבועי ב-'מעריב' הוא הצהיר שהוא "לא מאמין למילה שיוצאת מיחידת דובר צה"ל, תחת פיקודו של האלוף מוטי אלמוז. לאף מילה". בהמשך הוא טען שדובר צה"ל היוצא, "הפך את יחידת דובר צה"ל למשרד יחסי ציבור לכל דבר ועניין. הוא מייצר ספינים, הוא מוכר סיפורים, הוא מקדם אג'נדות, הוא נלחם ביריבים, ולא מהסס למחוק את מי שמפריעים לנרטיב שלו".

חיזוק לדבריו של ליבסקינד הגיע מגזרתו של אלאור אזריה שבינתיים הורשע בהריגת מחבל. סנגוריו של החייל היורה מחברון טענו שצה"ל שלח את מח"ט כפיר כדי שישכנע את המשפחה לוותר על ערעור. בדובר צה"ל הכחישו את הטענות, אך מהר מאוד נחשפו הקלטות הפגישה שהוכיחו ללא צל של ספק שנציגי משפחת אזריה דברו אמת ודובר צה"ל פשוט שיקר.

מי שגם לא מאמין לכל מה שאלמוז אומר הוא ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, שצייץ בטוויטר על כך שתפס בשקר את האלוף, בזמן שכיהן כראש המנהל האזרחי. ל-'כיפה' סיפר בן ארי את הסיפור בצורה מעט יותר מורחבת. "לפני כחמש שנים", הוא מספר, "הוזעקתי ע"י תושבי גבעת הראל שמערבית לה שוכן הכפר סינג'יל. יום אחד ראו תושבי הגבעה שערבים מהכפר חורשים קרקע הסמוכה אליהם, במה שנראה כמו הכשרתה לקראת נטיעות עצים. הגעתי יום למחרת וחסמנו להם את הדרך כדי שלא ימשיכו בעבודות הקרקע. בסופו של דבר הגיעו מהמנהל האזרחי ואמרו לנו שהקרקע שייכת להם ושיש להם רשות לעבוד את האדמה. ביקשתי לראות את אישורי הבעלות ואת הגבולות שבתוכם היה מותר להם לחרוש, אך לא קיבלתי אותם".

בעקבות המקרה החליט ח"כ לשעבר לזמן "דיון בוועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון שבראשה עמד זאב אלקין. אז התברר שהמנהל האזרחי פשוט שיקר ולא היתה להם באמת הוכחת בעלות. פשוט נתנו להם להשתלט על קרקעות מבלי שהיו להם הוכחות בעלות והם עוד העיזו לטעון ולשקר שיש להם אישורים".

יש לציין שכפי שכבר נאמר, האלוף אלמוז מעולם לא השתמש ב-'צו איסור מפריע' ולא הכריע בנושא הבעלות על הקרקעות ביו"ש בזמן שהיה ראש המנהל האזרחי. יתרה מזאת הוא אף העיד בדו"ח לוי על כך שהמצב הקיים רק מפלה את היהודים. עדות שהקימה עליו ארגוני שמאל רבים ושמעמידה באור מעט שונה את האשמותיו של בן ארי.

 

(צילום: פלאש 90)

 

בדצמבר האחרון, לאחר שהאלוף טופולנסקי פרש מתפקידו בעקבות גניבת מחשבו האישי מביתו, מונה אלמוז לתפקיד ראש אכ"א וקודם לדרגת אלוף. בתנועה למדינה יהודית לא אהבו את המינוי ועתרו נגדו לבג"ץ מכיוון שלטענתם הוא זה "שהביא להתנכרות של חלקים ניכרים מהחברה הישראלית לצה"ל, ומי שרמס את כבודם של הרבנים". בג"ץ דחה את העתירה בנימוק שהוא אינו נוהג להתערב במינויים צבאיים של הרמטכ"ל, מה שלא הפריע לו לעכב את מינוי תא"ל הרב קרים לתפקיד הרבצ"ר, מספר שבועות קודם לכן.

"הוא פשוט ממלא פקודות"

אז מה גרם לשינוי הכל כך גדול בין אלמוז רמ"ט הפיקוד ולאחר מכן ראש המנהל האזרחי, לבין אלמוז שהיה דובר צה"ל וכעת מכהן כראש אכ"א?

הגורם הצבאי שעבד אתו בעבר בפיקוד מרכז סובר שהוא "נשאר אותו אדם מאז ומתמיד". לטענתו מדובר באדם "מאוד חזק וכשאין כוחות חזקים מולו, יתכן שהוא מאבד מעט את האיזונים. כשהוא היה בפיקוד מרכז היה מולו רב פיקוד חזק ומשרדים ממשלתיים חזקים וזה איזן אותו. כשהוא נהיה דובר צה"ל לא היה לו שום בולם".

לעומת אותו גורם צבאי, את הדמות הבכירה מההתיישבות השינוי של אלמוז דווקא מאוד הפתיע, "זה מאוד הפתיע אותי, אך אני יכולה להגיד דבר אחד. אני באופן כללי הייתי בקשר חברי ברמה של כוס קפה ועוגה עם הרבה מאוד מקציני צה"ל ושמתי לב לתופעה שקצינים שהיו ברמת מ"פים מג"דים ומח"טים ושהיו אנשים מצויינים שמצאנו אתם שפה משותפת, לאחר שהם עלו בסולם הדרגות הם חזרו בתפקידים אחרים ובכירים יותר או כשפגשתי אותם בשנים מאוחרות יותר, הם פתאום היו מאוד שונים. קרים, מנוכרים ובעלי השקפת עולם שמאלנית. בהתחלה חשבתי שהם עבדו עלינו ועשו לנו הצגה כשהם היו בדרגים הנמוכים, אך בהמשך הבנתי שזה לא נכון. הם פשוט עוברים הכשרות שמשנות להם את התפיסה וזו ממש תופעה בצה"ל".

הרב מכלוף, שכאמור נמצא עם האלוף אלמוז בקשרי ידידות עמוקים, מספק זווית מעט שונה, "אחד העקרונות שלו זה להיות איש צבא שממלא פקודות. ברגע שהוא מקבל הנחיות הוא מבצע אותן בצורה הטובה והמדויקת ביותר. לכן הוא עושה את הדברים האלה בצורה כזאת. להגיד לך שהוא מאמין בזה? אני מסופק מאוד".

הרב מכלוף מדגיש שמדובר בדעה אישית שלו ולא מידיעה ברורה, אך בכל זאת הוא אומר שהוא "מאוד מאוד מסופק שמוטי אכן מאמין בזה. לדעתי האישית בלבד, זה נכפה עליו וכמו קצין טוב הוא פשוט ממלא פקודות בדיוק כפי שגרשון הכהן (שהיה הקצין הממונה על פינוי גוש קטיף בהתנתקות, מ.ו.) עשה כשנכפה עליו הגירוש ורק לאחר שהוא יצא מהמערכת הוא פתח את הפה ואמר את דעותיו".

ידידו של אלמוז ורב פיקוד מרכז לשעבר בטוח ש-"אין למוטי כלום נגד הציונות הדתית והוא אפילו אחד המעריצים הגדולים של הציבור הזה. הוא פשוט איש ביצוע שמאמין במילוי פקודות. אני בקשר רציף אתו עד היום ואני מאמין שזו הסיטואציה שבה הוא נמצא". גורם נוסף שמכיר את ראש אכ"א החדש היטב, אומר ל-'כיפה' שהוא "מאמין וחושב, כמעט בידיעה, שעם המינוי החדש הדברים ישתנו".

 

(צילום: אביר סולטן. פלאש 90)

 

אז מי זה באמת האלוף מוטי אלמוז? איש כריזמטי, בעל עקרונות, מחובר למסורת ואוהב גדול של הציונות הדתית? או אדם שהשתנה עם השנים והתפקידים וחווה על בשרו את האמרה המפורסמת "דברים שרואים מכאן לא רואים משם"?

"הוא בולדוזר, אדם חזק שרק אדם חזק שיעבוד מולו יכול לאזן אותו", חוזר ואומר מי שעבד עם אלמוז בפיקוד מרכז. בתשובה לאמירה שהתיאור שלו מזכיר את אריק שרון הוא אומר: "אם אתה שואל אותי, הוא כל כך דומה לו. אבל ממש ממש דומה לו. בהליכה, בהתנהלות, בחצי החיוך התמידי שיש לו על הפנים ובביטחון העצמי שהוא מפזר לכל עבר. אני לא יודע בדיוק מה הדעות הפוליטיות שלו אבל יש לי סיבה לחשוב שהוא גם ימני".

פנינו לראש אכ"א באמצעות דובר צה"ל לתגובה, אך הוא בחר שלא להגיב.