רבני בית הלל על המאבק בזנות: "אסור שנעלים את עינינו"

"חשוב לנו לגייס את הציבור הדתי למאבק הזה": נציגי ארגון רבני ורבניות בית הלל, ארגון 'קולך' ונשות הבית היהודי השתתפו אתמול (ד') בדיון ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/17 13:46 כ בשבט התשעז

רבני בית הלל על המאבק בזנות: "אסור שנעלים את עינינו"
בית הלל, צילום: בית הלל

אתמול (ד') התכנסה ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, לדון במותן הטרגי של שתי נשים שעסקו בזנות מתחילת השנה, ובאחריות המדינה במניעה ובמתן מענה שיקומי לנשים במעגל הזנות. מבין הארגונים המקצועיים והחברתיים שפועלים למען המאבק בזנות, בלטו בנוכחותם נציגים מארגונים רבניים ודתיים, בניהם נציגי ארגון רבני ורבניות בית הלל, נציגת ארגון 'קולך' ונציגות נשות הבית היהודי.

יו"ר הועדה ח"כ הכנסת עליזה לביא פתחה את הישיבה בדקת דומיה בה עמדו כל חברי הכנסת והמוזמנים לזכרן של שתי נשים - מ' שהייתה בת 21 במותה ו-נ' בת 46 במותה. ח"כ לביא אמרה: "כל חברה מתוקנת מחויבת לדאוג לשוליים שלה ולמי שידו אינה משגת. נשים בזנות זקוקות לחיבוק מהממסד ולאוזן קשבת, והן זקוקות לסיוע בשיקום ובהשתלבות בחברה. סקר של משרד הרווחה הצביע על כך שלמעלה מ-75% מהנשים רוצות בכך. הידע קיים אצל נשות המקצוע והארגונים, התכניות קיימות. נדרשת מודעות ונדרשים תקציבים. אפשר וצריך למגר את הזנות, וכולנו מחויבים למנוע את הטרגדיה הבאה... לא נוכל לומר שהידיים שלנו לא שפכו את הדם הזה."

נציגי ארגון רבני ורבניות בית הלל, שהצטרף בשנה האחרונה כשותף פעיל במאבק בזנות, לקחו כאמור גם כן חלק פעיל בדיון. "חשוב לנו לגייס את הציבור הדתי למאבק הזה", אמרה בפתח דבריה הרבנית ד"ר חנה השקס, חברת הנהלת הארגון, "אני פונה לחברי הכנסת שיושבים כאן ולאנשי המקצוע בשאלה - מה אנחנו כארגון של רבנים ורבניות יכולים לעשות כדי לעזור במאבק הזה?". עוד מציינת הרבנית השקס: "המסורת הדתית קובעת שהמיניות היא עניין של "קדושה". הקדושה היא מהותה האמיתית של הצניעות היפה לנושאים אלה והתורה מבטאת זאת בדרכים שונות. ואם התורה מצווה על הקדושה הזו, לא ייתכן שניתן את ידינו, ואסור שנעלים את עינינו, מתופעה שמורידה את קדושת האדם לשאול תחתיות".

ח"כ יהודה גליק, שנכח אף הוא בדיון ציין: "כולנו נמשיך לעבוד ביחד, נשים וגברים, יהודים וערבים, קואליציה ואופוזיציה, כי יש בבית הזה הסכמה גורפת שצריך לעקור את הזנות לחלוטין. אין פה 50 נשים מתות אלא אלף נשים מתות בנפשן. חייבים להחזיר להן את הזכות הבסיסית, הקול המינימלי להגיד 'אני קיימת'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן