לאן נעלמו האמהות במגזין של איקאה?

בקטלוג חדש של חברת הרהיטים המיועד לציבור החרדי, מצולמת משפחה חרדית בשלל מצבים משפחתיים. מה הבעיה? לגולשים רבים ברשתות החברתיות צרמה מאוד עובדת "היעלמותן" של נשות ובנות המגזר

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/17 09:48 יט בשבט התשעז

לאן נעלמו האמהות במגזין של איקאה?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

גם בשבדיה זה היה קורה? באיקאה חילקו לאחרונה קטלוג מיוחד עבור הציבור החרדי, בתמונות השונות ניתן לראות אבות ובנים ללא ייצוג נשי. ברשתות החברתיות לא אהבו את מראה המשפחה החרדית, כפי שהוצג בפרסום החברה, שמצדה טוענת כי הם מנסים להתאים את הפרסום לאורחות חיי הלקוחות שלהם.

בתמונות השונות ניתן לראות אב חרדי מעיין בספר קודש כששני בניו משחקים בסלון. בתמונה אחרת מוצגת פסטורליה בארוחה משפחתית, כשסביב השולחן שוב אב ושני בניו, ללא כל זכר לדמות אם ולבנות. גולשי פייסבוק שונים מתחום התקשורת דווקא, לא אהבו את התמונות והגיבו, חלקם ברצינות חלקם בציניות, למראה המשפחתי החרדי "החדש".

העיתונאי יאיר קראוס כתב: "אוי זה מעולה. לא ידעתי שיש במגזר החרדי גם חד הוריים". אלישיב רייכנר הציע הסבר וכתב: "האמא צילמה את התמונה". ובתגובתה של מיכל אורבך נכתב כי "מגיל שלוש, לבנות אין כניסה לתמונות". הילה קובו תהתה מדוע הדרת נשים מפריעה לכולם רק כשהיא מתרחשת במגזר שאנו לא משתייכים אליו.

מאיקאה ישראל נמסר בתגובה לידיעות אחרונות כי "לאור פניות שקיבלנו החלטנו להשיק מגזין ייעודי וייחודי שמאפשר גם לציבור הדתי והחרדי ליהנות מעיון במוצרים ובפתרונות שאיקאה מציעה ולעשות זאת בהתאם לאורחות חייהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן