גורם בכיר בבית הלבן: לא נתעקש על שתי המדינות

ראש הממשלה צפוי להימנע מלהזכיר את נושא המדינה הפלסטינית ולפי גורם אמריקני בכיר טראמפ מצידו לא מתכוון להתעקש על כך. אמש נפגש נתניהו עם מזכיר המדינה טילרסון והזמינו לישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/17 07:16 יט בשבט התשעז

נראה שמטרת נסיעתו של ראש הממשלה בוושינגטון, לפחות לפי גורמי הימין בישראל, בדרך להיות מושגת. גורם בכיר בבית הלבן אמר אתמול (ג') כי נשיא ארה"ב לא יתעקש על פתרון 2 המדינות, בדיוק כפי שקיוו בבית היהודי ובליכוד.

הגורם הוסיף שמטרתו הסופית של הממשל האמריקני היא להשיג הסדר שלום כולל "בין אם זה יגיע בצורה של פתרון שתי מדינות לשני עמים, אם זה מה שהצדדים רוצים, או משהו אחר". עם זאת הוא הבהיר כי "פתרון שתי מדינות שלא מביא שלום אינו מטרה שמישהו רוצה להשיג. אנחנו לא הולכים להכתיב לצדדים את התנאים להשגת הסכם".

הבכיר בבית הלבן אמר גם שפתרון 2 המדינות הוא כללי מידי, שכן כששואלים אנשים שונים בעלי דעות שונות על יישום מתווה זה, מקבלים לא מעט תשובות שונות ומגוונות.

אמש החל הנתניהו את סבב הפגישות שלו עם בכירי הממשל, כשנפגש עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון. במהלך הפגישה שארכה כשעתיים, הזמין ראש הממשלה את טילרסון לביקור רשמי ראשון בישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן