ביקורת על נתוני בתי הדין: "הנתונים מציגים מצג שווא"

ארגוני נשים יצאו בחריפות כנגד הנתונים שבתי הדין הרבניים הציגו היום לציבור. בתיה כהנא דרור מ'מבוי סתום': "אין סימטריה בין גברים לנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 19:23 יח בשבט התשעז

ביקורת על נתוני בתי הדין: "הנתונים מציגים מצג שווא"
אריאל אלון, צילום: אריאל אלון

בתיה כהנא דרור, יו"ר ארגון 'מבוי סתום' שמסייע למסורבות גט מאוד לא אהבה את אופן הצגת הנתונים היום על ידי בתי הדין הרבניים ובעיקר את ההשוואה בין גברים סרבני גט לנשים.

כהנא-דרור אמרה לכיפה: "זה פשוט בדיחה. ההשוואה בין גברים לנשים לא מתחילה אפילו. גבר יכול לקיים זוגיות ויחסים עם אשה אחרת, להוליד ילדים, שלהבדיל מאשה שתעשה זאת לא יהיו ממזרים, ולהמשיך את חייו גם כשהוא נשוי. בית הדין אף מאפשר לו לעיתים לשאת אשה שנייה. אשה שבעלה מסרב לתת לה גט נמצאת בכלא. כפשוטו. אסור לה להיות עם אף גבר".

ועדיין למרות זאת גם על פי נתוני בית הדין, מוסיפה כהנא-דרור, "לגברים ניתנים יותר פתרונות מאשר לנשים. 120 גברים קיבלו היתר לשאת אישה שניה . ואולם רק 69 בעלים נכלאו על סרבנות גט. והחשוב מכל השבוע התפרסם סיפורה של אישה שבית הדין דחה את בקשתה לחיוב גט למרות שבעלה ריצה עונש מאסר על אלימות נגדה. אישה זו ושכמותה אינם נכללות בסטטסטיקה של בתי הדין כמסורבת גט. למצער, המספרים הללו אינם לוקחים בחשבון את כל אותן אלפי נשים שבעליהן מסרבים לתת גט . אך בית הדין נמנע מלפוסק לבעליהן חיוב גט".

בארגון 'קולך' גם כן הביעו ביקורת על עצם ההשוואה ואמרו: "הצגת מסורבות ומסורבי הגט כמספרים ממשיכה לעסוק בשאלה המספרית ולא במתן פתרונות אמיתיים לבעיית הסרבנות. הפתרונות קיימים בידיהם של בתי הדין הרבניים. הם יכולים לעשות יותר, הם צריכים לעשות יותר. לא רק בדיעבד, אלא גם לכתחילה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן