בנט לקראת נסיעתו של נתניהו לבית הלבן: מדינה פלסטינית זה אסון

בבית היהודי טוענים שהם דרשו מראש הממשלה לדבר על זכותה הלגיטימית של ישראל לבנות בכל מקום. עם זאת בראיון שפורסם בסוף השבוע אמר הנשיא האמריקני כי הוא לא אחד "שמאמין שהתקדמות עם ההתנחלויות תעזור לשלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/17 09:12 טז בשבט התשעז

בנט לקראת נסיעתו של נתניהו לבית הלבן: מדינה פלסטינית זה אסון
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יממה לפני שראש הממשלה יטוס לוושינגטון כדי לפגוש את נשיא ארה"ב טראמפ, יכונס היום הקבינט המדיני-בטחוני, זאת כדי להציג את מטרות הפגישה ולשמוע את הערות השרים.

בפגישה צפוי נתניהו להתמקד בעיקר בנושא האיראני, במלחמת האזרחים בסוריה ובסכסוך עם הפלסטינים. מי שחושב שראש הממשלה צריך לקבור באופן סופי את חזון 2 המדינות, הוא שר החינוך נפתלי בנט. בדף הפייסבוק שלו כתב יו"ר הבית היהודי כי "אם הנשיא ורה"מ יזכירו את המחויבות להקמת פלשתין, או 'שתי מדינות' בניסוח כזה או אחר, כולנו נרגיש זאת בשנים הקרובות על בשרנו. האדמה תרעד. כל מה שקרה לנו מאז אוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן יואץ וננוע במסלול הבלתי נמנע לעבר פלסטין על כביש שש. ישראל תמשיך להיות מותקפת". בנט הדגיש כי "שתי מילים, 'מדינה פלסטינית', הן אסון היסטורי. אסור שהן ייאמרו. זהו המבחן שלנו".

בסוף השבוע פורסם ראיון של הנשיא האמריקני ל'ישראל היום'. בהתייחסו לקשר שבין ההתנחלויות לשלום, הוא אמר כי "הן לא עוזרות לתהליך. יש כמות מוגבלת של שטח שנשאר, ובכל פעם שאתה לוקח קרקע בשביל התנחלויות, נותר פחות שטח. הן לא כוח חיובי במונחים של ההסדר, אני יכול לומר לך. אנחנו בוחנים את זה, אנחנו בוחנים אופציות אחרות. אני לא מישהו שמאמין שהתקדמות עם ההתנחלויות תעזור לשלום".

(צילום: פלאש 90. קובי גדעון)

ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס לדברים ואמר ש-"מאחר שהצוותים המשותפים כבר הכינו את הפגישה ועל רקע הבמה שנבחרה לראיון, סביר שמדובר במסרים מתואמים עם ראש הממשלה. מטריד מאוד. נצטרך לחשוב מה עושים". כזכור אמר סמוטריץ' בראיון ל'כיפה' לפני כשבועיים כי "השר בנט הציב לראש הממשלה דרישה חד משמעית לחבילת בניה גדולה מחוץ לגושים עוד לפני הנסיעה לארה"ב. אנחנו לא מוכנים שנתניהו ייסע לפגישה עם הנשיא טראמפ, עם מפת בניה שכוללת רק את הגושים. ואם הדרישה החד משמעית לא תיענה, אנחנו נמצא את הדרכים להפעיל מנופי לחץ דרמטים כדי שזה יקרה".

נתניהו מצדו דחה את הטענות ואמר למקורביו כי "יציג לנשיא את האינטרס הלאומי של ישראל לפי הבנתו". גורם מדיני בלשכת רה"מ אמר "התבטאויות שרים לפני שנשמעה עמדת הנשיא בפורומים סגורים עלולה לחבל בשיחות", והוסיף: "ששום שר לא יחשוב שהוא מנהל את ראש הממשלה".


(צילום: נשים בירוק)



ברחבי יהודה ושומרון הפיצה תנועת 'נשים בירוק' כרזות הקוראות לראש הממשלה לקדם את מתווה הריבונות במהלך ביקורו בארצות הברית ופגישתו המתקרבת עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

על הכרזות שנתלו בלוחות מודעות ובצידי צירי הדרכים נכתב: "ראש הממשלה, צאתך לשלום ובבואך - ריבונות". ראשי תנועת נשים בירוק, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי הצבת השלטים נועדה לחדד את ההזדמנות המדינית הגלומה בחילופי הממשל בבית הלבן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן