ח"כ גליק: אגיש הצעת חוק להחלת ריבונות על גוש עציון

בעקבות פנייתו של המועמד לראשות מועצת גוש עציון שלמה נאמן, הודיע ח"כ גליק כי יפעל להחלת הריבונות על יישובי ירושלים רבתי גוש עציון. "שנת החמישים לשחרור יהודה ושומרון צריכה להפוך לשנת הריבונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/02/17 14:44 יג בשבט התשעז

ח"כ גליק: אגיש הצעת חוק להחלת ריבונות על גוש עציון
דוברות, צילום: דוברות

ח"כ יהודה גליק נענה לפניית שלמה נאמן, המתמודד על ראשות גוש עציון והודיע כי יניח על שולחן הכנסת הצעת חוק להחלת ריבונות על כל יישובי ירושלים רבתי ובראשם כל יישובי גוש עציון.

ח"כ גליק נועד עם שלמה נאמן המוביל את הקמפיין הבחירות שלו לראשות המועצה האזורית של גוש עציון, תחת כותרת "החלת הריבונות על גוש עציון", וסיכם עימו כי חוק הריבונות ירושלים רבתי יכלול את כל ישובי גושי עציון במזרח ובמערב.

ח"כ יהודה גליק ציין כי "שנת החמישים לשחרור יהודה ושומרון צריכה להפוך לשנת הריבונות ואין להסתפק רק בהחלת ריבונות על מעלה אדומים". לדבריו, "ירושלים בירת ישראל זקוקה לחיזוק דמוגרפי שיביא לידי ביטוי את הרוב הציוני הן בהיבט הריבונות והן בהיבט הכלכלי".

'חוק ריבונות ירושלים רבתי' קובע כי מדינת ישראל תחיל את החוק והמשפט הישראלי על גוש עציון, מעלה אדומים, גבעת זאב, ביתר עילית, קריית ספר אדם, מעלה מכמש, פסגות , בית אל ועפרה. במסגרת החוק החוק תחיל המדינה את ריבונותה על 'חגורת היישובים' סביב ירושלים, במטרה לחזק את עיר הבירה וכדי להוריד מסדר היום את הכוונה להקמת מדינה פלשתינית ופינוי יישובים שנמצאים מחוץ לגושים.