מאסטר שף אבל לא כשר

במחלקת הכשרות של הרבנות הראשית מדווחים על בעיית כשרות במוצר ממותג 'מאסטר שף' וממותג 'בואנו'. הפרטים המלאים בפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 15:27 ט בשבט התשעז

מאסטר שף אבל לא כשר
אילוסטרציה. Shutterstock, צילום: אילוסטרציה. Shutterstock

בעדכון הכשרות האחרון של הרבנות הראשית התגלו בעיות בשני מוצרים מוכרים, שהציבור הרחב רגיל להשתמש בהם, תערובת של "מאסטר שף" ושוקולד "בואנו".

בנוגע למוצר "מאסטר שף", מדובר בתערובת להכנת לחם עם גרעיני חמניות. בעדכון מחלקת הכשרות של הרבנות נכתב כי "במרכולים וחנויות ברחבי הארץ נמצא כי מוצע למכירה המוצר "תערובת להכנת לחם עם גרעיני חמניות" במותג "מאסטר שף - לחם הבית" המיוצר על ידי פלאכטורפר מולה גרמניה ומיובא על ידי חב' שסטוביץ, בהשגחת בד"צ אגודת ישראל ובאישור הרה"ר לישראל, כשעל גבי המוצר מופיע הכיתוב "רק להוסיף מים" וללא כל ציון כי יש צורך לנפות את הקמחים במוצר ולבדוק את חלקיו השונים.

מבד"צ אגודת ישראל נמסר כי עקב תקלה טכנית הוראות הניפוי והבדיקה הושמטו מעטיפת המוצר וכי המוצר אינו מאושר לשימוש ללא ניפוי ובדיקה.נוכח העובדה כי גם לאחר ניפוי התכולה , התולעים ו/או החרקים יחד עם גרגרי החמניות ושאר משפרי האפיה נשארים בחלק העליון של הנפה במרוכז, הרי שהמוצר לא משמש את יעודו ועשוי להביא מכשול דווקא לאותם לקוחות שביקשו לרכוש מוצר זה ללא ניפוי ופעולה נוספת. מוצר זה אינו מאושר ע"י מחלקת היבוא ויש להסירו מהמדפים על מנת להסיר מכשול".


(צילום: צילום מסך)

על מוצר השוקולד של בואנו נכתב כי "בביקורת של מפקח היחידה הארצית נמצאו משווקים המוצרים וופל ממולא קרם חלב ואגוזי לוז מצופה שוקולד חלב והמוצר וופל ממולא במלית חלב ואגוזי לוז מצופה שוקולד לבן במותג בואנו המיוצרים ע"י פררו פולין ומיובאים על ידי בראל אלון בע"מ כאשר אחד מהם מוצג ככשר בהשגחת הרבנות ורשה ובאישור הרבנות הראשית לישראל והשני ללא כשרות כלל, וזאת בניגוד לנוהל האוסר על יבואן לייבא מוצרים כשרים ולא כשרים. מבדיקה התברר כי גם המוצר המוצג ככשר לא קיבל את אישור הרבנות הראשית ועל כן מדובר בזיוף".

בנוסף, נמצא המוצר וופל ממולא קרם חלב ואגוזי לוז מצופה שוקולד חלב המיוצר גם הוא ע"י פררו פולין ומיובא על ידי א.ש. יבוא יצוא וסחר ומסומן ככשר חלבי לאוכלי חלב נוכרי בהשגחת הרבנות הראשית ורשה ובאישור הרבנות הראשית לישראל. תוקף התעודה שקיבל היבואן למוצרים אלו פג לפני למעלה משנה. אין לקלוט מוצרים אלו במקומות המושגחים ויש להחזירם לספקים. נא לעדכן אותנו על כל מקום בו נמכרים מוצרים אלו. יש לציין כי קיים יצור של מוצר זה המיובא על ידי יבואנים אחרים ככשר באישורנו ועל כן יש להתעדכן ולדרוש העתק אישור בתוקף ממחלקת היבוא המתייחס למקום הייצור ושם היבואן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן