שדולה חדשה לעידוד לימוד התנ"ך בישראל

בכנס השדולה לעידוד לימוד התנ"ך בארץ בייסודו של ח"כ יהודה גליק, הוצג אתר התנ"ך של מכללת הרצוג.

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/17 11:37 ט בשבט התשעז

שדולה חדשה לעידוד לימוד התנ"ך בישראל
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ הרב יהודה גליק ייסד בשבוע שעבר את השדולה לעידוד לימוד התנ"ך בישראל.

מטרות השדולה הן לעודד את לימוד התנ"ך בקרב כלל האוכלוסייה הישראלית בדגש על הנוער.

בישיבת הייסוד, שהתקיימה ביום שלישי ד' בשבט (31.1) השתתפו רעיית ראש הממשלה גב' שרה נתניהו שזיקתה ואהבתה לתנ"ך ידועה לכל, חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית ואישי ציבור שעוסקים בלימוד התנ"ך והוראתו.

בפתיחת הכנס ברכה הגב' שרה נתניהו את היוזמה להקים את השדולה וחיזקה את הנוכחים בפעילותם. ח"כ הרב יהודה גליק ראש העמותה דיבר על החשיבות של הוצאת הפוליטיקה מהשיח על התנ"ך והוכיח את תפיסתו זו בהזמנת חברי הכנסת גם מהימין וגם מהשמאל (כגון כ"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני ואילן גילאון ממרץ ועוד)

במהלך הכנס חברי הכנסת הציגו פסוקים נבחרים שמייצגים בעיניהם ערכים ועקרונות יסוד שהיו רוצים להנחיל. לציבור.

בין המשתתפים בכנס: המפקחת על לימודי הוראת תרבות יהודית ישראלית, מפמ"ר התנ"ך בחמ"ד, ראשי נח"ת ורכזי חידון התנ"ך, פרופ' יאיר זקוביץ והרב בני לאו.
ד"ר בני גזונדהייט העביר שיעור קצר בליווי מצגת על המבנה הכולל של ספר תהלים.

הרב שוקי רייס הציג את פרויקט הדגל של המכללה האקדמית הרצוג - תנך הרצוג - אתר התנ"ך של המכללה האקדמית הרצוג

"תנך הרצוג" הוא אתר חדשני, מקיף וחווייתי המנגיש מאגר ידע עצום המוצב בקדמת הבמה הטכנולוגית. האתר פועל בשתי שפות (עברית ואנגלית) וכולל טקסט מקראי ופרשנות, מפות מקראיות, סרגלי תוכן, כלי חיפוש משוכללים, מאמרים ושיעורים וכן סביבה אישית.

תנ"ך הרצוג הינו ביטוי מעשי ומתקדם למהפכת התנ"ך שהתחוללה במהלך העשורים האחרונים, ושהמכללה האקדמית הרצוג היא בין מובילותיה. מתוך כך, דוגל האתר בלימוד התנ"ך על פי פשוטו של מקרא, והתייחסות לממד הריאלי (ארץ ישראל, מפה, תמונות ותרשימים) תוך שימוש בכלי המחקר השונים, לצד מחויבות לקדושת התנ"ך ולמעמדו המסורתי במהלך הדורות.

אתר התנ"ך שואף להוות כלי ראשון במעלה, ללימוד תנ"ך בכל הרמות, לחזק את החיבור לתנ"ך ולארץ התנ"ך של עם ישראל לגווניו השונים, בגילאים שונים ובמספר שפות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן