מח"ט כפיר ומזכ"ל האיחוד הלאומי יעידו במשפטו של אזריה: "שיחה מטרידה"

הבוקר (ג') יעידו אל"מ גיא חזות ורס"ן (במיל) אופיר סופר במשפטו של אלאור אזריה, על חלקם בפגישות המוקלטות עם אב המשפחה. אחד השופטים: "יש בשיחה הזו דברים שמאוד מטרידים אותנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/01/17 09:29 ד בשבט התשעז

מח"ט כפיר ומזכ"ל האיחוד הלאומי יעידו במשפטו של אזריה: "שיחה מטרידה"
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שלב הטיעונים לעונש של אלאור אזריה נמשך. היום (ג') יעידו אל"מ גיא חזות ומזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, שהיו מכוכבי הפגישה המוקלטת שעוררה סערה, בין מח"ט כפיר לאביו של אזריה.

מח"ט כפיר אל"מ חזות זומן להעיד בעקבות הפגישה בינו לבין צ'ארלי אזריה, בה נשמע בהקלטות שהוא מציע למשפחת החייל לצרף לצוות ההגנה אנשים נוספים וכן ניסה להניעם מהגשת ערעור. בנוסף אליו יעיד הבוקר גם מזכ"ל האיחוד הלאומי רס"ן במיל' אופיר סופר, שתיווך בין הצדדים למטרת הפגישה ואף נכח בה.

(צילום: הלל מאיר)

סנגוריו של אזריה, שהורשע בהריגת מחבל, טענו שעצם הפגישה ובמיוחד הנאמר בה מהווים שיבוש הליכי משפט ולכן הם דרשו שאל"מ חזות יגיע לבית הדין למתן עדות. התביעה התנגדה, אך השופטים קיבלו את הבקשה בטענה ש-"השיחה מטרידה וראוי להסיר עננה זו למען האינטרס הציבורי".

ראש הרכב השופטים, אל"מ מאיה הלר, אמרה בדיון בנושא בשבוע שעבר כי "בשיחה הועלתה האפשרות שהאב ייפגש עם הסניגור הצבאי הראשי ועם בכירים בצה"ל באופן מיידי. המח"ט אמר כמה פעמים בשיחה שהוא מייצג את הצבא". השופט סא"ל כרמל וואהבי הוסיף כי "קלטות כאלה חריגות מאוד כי אנו יודעים שמפקדים לא מתערבים בהליך שיפוטי. יש בשיחה הזו דברים שמאוד מטרידים אותנו".

מלבד חזות וסופר, שורת עדי אופי מטעם ההגנה ימשיכו במתן עדויות לטובתו של אזריה, בתקווה שעונשו יומתק ככל הניתן.