תביעה: עשר שעות במעצר בגלל רשלנות משטרתית

תושב השומרון ואב לחמישה נעצר ל-10 שעות במהלך טיול, וזאת בשל טעות במסוף המשטרתי. ארגון חוננו הגיש תביעה מהירה בעניין: "שוב רשלנות המשטרה ואטימות השוטרים פוגעת באזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/17 13:54 כח בטבת התשעז

תביעה: עשר שעות במעצר בגלל רשלנות משטרתית
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

תושב השומרון ואב לחמישה ילדים נעצר למשך 10 שעות, וזאת בשל טעות במסוף המשטרתי, ואטימות השוטרים שלא בדקו את טענותיו כבר בשטח. כעת הוא תובע את המשטרה על סך של 15,000 ₪.

האירוע התרחש שלשום (ג'), כאשר התובע יצא לטייל עם קרוב משפחה באזור הבקעה. ניידת סיור חלפה בסמוך אליהם והשוטרים ביקשו מהם תעודות זהות, וכעבור זמן קצר הודיעו לתובע כי הוא עצור.

על פי כתב התביעה שהוגש אמש לבית משפט השלום בירושלים בידי המחלקה האזרחית של ארגון חוננו ומתאר את השתלשלות האירוע, השוטר לא השיב אלא הורה לתובע להיכנס לניידת.

בניידת אמר השוטר לתובע כי הוא עצור בשל צו הבאה שיש כנגדו, אולם התובע השיב כי לא ייתכן שיש נגדו צו הבאה, שכן כשבועיים קודם לכן הוא נכח בדיון שהתקיים במשפט המתנהל נגדו בשל עימות עם שוטרים שהגיעו לעצור מתיישבים לפני מספר שנים באחד הישובים בשומרון.

התובע הסביר כי לפני מספר חודשים הוצא נגדו צו הבאה בגלל שנעדר מאחד הדיונים, אולם מאז הוא כבר נעצר, הפקיד את סכום הכסף שקבע בית המשפט, ומאז התייצב לשני דיונים נוספים בהליך.

הסבריו של התובע לא עזרו והשוטר סירב לברר את הנושא. תחת זאת הועבר התובע לתחנת חברון, מרחק רב ממקום מעצרו בבקעת הירדן. בתחנת חברון לא הבינו השוטרים במה מדובר שכן התיק התנהל בכלל בבית המשפט בפתח תקווה ובידי ימ"ר ש"י שנמצא במחוז ש"י במעלה אדומים. כאמור הצו עצמו כבר בוצע והיה אמור להתבטל.

רק לאחר זמן רב של בירורים, הציע המפקד התורן בתחנת חברון כי חבר של התובע ישלח את פרוטוקול הדיון אשר מראה כי צו ההבאה כבר בוצע וכי הוא התייצב לדיונים האחרונים, ורק לאחר מכן הוא שוחרר ללא שום תנאי בשעות הערב המאוחרות כשהתברר שההכרזה על התובע במסוף המשטרתי כדרוש לבית משפט לא בוטלה בטעות. השוטרים סירבו להסיע את התובע חזרה לביתו והוא נאלץ לחזור מחברון לביתו שבשומרון באמצעות טרמפים והגיע בשעת לילה מאוחרת.

בתביעה מתואר כיצד גרם המעצר לכאוס שלם בקרב משפחתו של התובע אשר סדר יומה השתבש לחלוטין.

"מדובר ברשלנות פשוטה של אי מחיקת רישום במסוף המשטרתי שגרמה למעצר שווא של התובע", נכתב בתביעה. "מעבר לזה, הבירור שנעשה בתחנת המשטרה לאחר שהתובע נעצר יכול היה להיעשות בשטח בלא לעצור את התובע. כאשר התובע מסביר לשוטר כי מדובר בטעות, כי אז על השוטר להקשיב או לאפשר לתובע לדבר עם השוטרים בתחנה שהוציאה את ההכרזה ולמנוע מעצר שווא .התנהלות מתונה יותר מצד השוטרים עשויה היתה למנוע את הפגיעה שלבסוף נגרמה כתוצאה מהרשלנות ברישום המשטרתי".

בארגון חוננו המלווה את המשפחה בהגשת התביעה אומרים בתגובה: "פעם אחר פעם אנו מטפלים במעצרי שווא הנובעים מרשלנות המשטרה. אטימות השוטרים אשר שומעים טענה מפורטת של אזרח ומסרבים לבררה מראה על שיטת פעולה אטומה. את המחיר משלמים אותם האזרחים שנפגעים, הפיצויים מגיעים גם הם מכספי משלם המיסים הישראלי, וגם לשוטרים נגרם בזבוז זמן ומשאבים לחינם. אנו מקווים כי במשטרה יפיקו לקחים מהאירוע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן