5 שנות מאסר? היום יחלו הטיעונים לעונש במשפטו של אלאור אזריה

היום יעידו שורת עדי אופי לטובתו של החייל שהורשע בהריגת מחבל בחברון, במטרה שבית הדין יקל בעונשו. הפרקליטות הצבאית מצדה, דורשת עונש מאסר של 3 עד 5 שנים. אתמול פורסם שמשפחת אזריה דחתה עסקת טיעון שהוצעה לה מהצבא

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/17 06:59 כו בטבת התשעז

5 שנות מאסר? היום יחלו הטיעונים לעונש במשפטו של אלאור אזריה
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של החייל אלאור אזריה, יחל היום (ג') בבית הדין הצבאי בקריה. חיילים ומפקדים ששירתו עם הלוחם, שהורשע לפני מספר שבועות בהריגת מחבל, ימסרו עדויות אופי בעדו. הפרקליטות לעומת זאת, צפויה לדרוש עונש מאסר של 3 עד 5 שנים.

מטרת פרקליטיו של אזריה, היא להוכיח שלפני תקרית הירי בחברון לפני כעשרה חודשים, הוא היה חייל מצטיין שעשה מאמצים גדולים לשרת ביחידה קרבית. בנוסף לכך ינסה צוות ההגנה להפריך את הטענה כאילו דעותיו הפוליטיות של החייל, הובילו אותו לירי.

אמש פורסם בערוץ 10 שהפרקליטות הצבאית הציעה למשפחתו של אזריה, עסקת טיעון שבה הוא יודה בהריגה ויביע חרטה ובתמורה ייגזר עליו עונש מאסר של שנה וחצי. ההצעה כללה גם התחייבות שלא להגיש ערעור על ההרשעה. לפי הפרסום, בעצה אחת עם עורכי הדין החליטה המשפחה לדחות את עסקת הטיעון.

כזכור, לפני ההצעה של הפרקליטות, נפגש מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות, עם אביו של אלאור, צ'ארלי אזריה. בפגישה ניסה אל"מ חזות לשכנע את אזריה שלא להגיש ערעור ואף לבצע שינויים בצוות ההגנה של בנו. תוכן השיחה הוכחש ע,י דובר צה"ל, אך ההקלטות של ערוץ 2 הוכיחו אחרת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן