יום אחרי הקבינט: בנט לנתניהו "זו העת למעשים ולא לתירוצים"

אתמול נדחתה פה אחד ההחלטה להחיל ריבונות במעלה אדומים, בקבינט שנפתלי בנט חבר בו. היום בפתח ישיבת סיעה הוא קרא לראש הממשלה ליזום, לפעול ולא לעסוק בתמרונים ותירוצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/17 15:38 כה בטבת התשעז

יום אחרי הקבינט: בנט לנתניהו "זו העת למעשים ולא לתירוצים"
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

שר החינוך נפתלי בנט קרא לראש הממשלה נתניהו לקדם את החלת הריבונות במעלה אדומים ולנצל את ההדמנות שנוצרה בבית הלבן: ''אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו: אל תחמיץ הזדמנות של פעם בחמישים שנה. אנו נעניק לראש הממשלה גיבוי מוחלט לפעול באומץ ובנחישות. יש תפיסה שאומרת שצריך להמשיך לתמרן ולהתגונן. אנו סבורים שיש ליזום ולפעול''.

נזכיר כי השרים בקבינט, שהשר בנט והשרה אילת שקד בין חבריו, החליטו פה אחד לדחות את הדיון בהצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים עד לאחר פגישתראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מלשכת רה"מ נמסר כי לקראת הפגישה עם הנשיא החדש יתקיים דיון נוסף בקבינט שיעסוק בסוגיה.

בפתח ישיבת סיעת "הבית היהודי" קרא בנט לקדם את החוק להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים ולנצל את כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן: ״ארצות הברית נכנסה לעידן חדש, וגם מדינת ישראל נכנסה השבוע לעידן מדיני-ביטחוני חדש", אמר בנט. בפני ראש הממשלה נתניהו ניצבת החלטה היסטורית: או ריבונות, או פלסטין. או ריבונות, או דעאש על כביש 6''.

בנט הזכיר את ראש הממשלה המנוח, מנחם בגין שבשנת 1981, "אזר עוז והחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, 'היום כולנו מבינים שהוא צָדַק. איש לא ידאג לביטחון ישראל אם אנחנו לא נעשה זאת. זו העת למעשים ולא לתירוצים".

השר בנט התייחס גם לדו"ח מבקר המדינה בנושא "צוק איתן" שעומד להתפרסם בימים הקרובים. "אסור לנו להדחיק את דו"ח צוק איתן או למל אותו לעריפת ראשים, עלינו ללמוד ממנו ולשנות את תפיסתנו הביטחונית מהכלה - להכרעה. מדשדוש של 50 ימים - לניצחון ב-5 ימים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור לנצח, רק חשיפה של מרכיביו הלא חסויים ולמידה של פרטיו תאפשר לנו להתקדם. הייתי שם, יש לקבינט מה לשפר״.