אריאל לא רוצה לדחות: "אנחנו מדינה ריבונית לא כוכב על הדגל של ארה"ב"

אורי אריאל לא אהב את הדחייה של ההחלטה על החלת הריבונות של מעלה אדומים. בנושא עמונה ואמר: אני רוצה להעביר את חוק ההסדרה במלואו, כולל עמונה. היום נקיים דיון בישיבת הסיעה ונקבל החלטות, מקווה שבנט ושקד חושבים כמוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/17 08:20 כה בטבת התשעז

אריאל לא רוצה לדחות: "אנחנו מדינה ריבונית לא כוכב על הדגל של ארה"ב"
מירי צחי, צילום: מירי צחי

אחרי מסכת לחצים מצד רה"מ החליט אתמול הקבינט לדחות את הדיון בהצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים עד לאחר פגישתראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מלשכת רה"מ נמסר כי לקראת הפגישה עם הנשיא החדש יתקיים דיון נוסף בקבינט שיעסוק בסוגיה.

השר אורי אריאל, שאינו חבר בקבינט להבדיל מהשרים בנט ושקד, לא אהב את ההחלטה ואמר היום בגלי צה"ל שזו הייתה טעות: "כנראה אמרו בבית הלבן 'אל תפתיע אותנו', אבל לא צריך להפתיע אלא צריך להודיע שאנחנו עושים את זה. אנחנו מדינה ריבונית ולא הכוכב ה-51 בדגל של ארה''ב. צריך לספח את מעלה אדומים כי היא שלנו. מגיע לאזרחים ביו"ש את אותן זכויות שמגיע לכל תושב אחר במדינת ישראל''.

אריאל התייחס לאמירה של נתניהו כי הוא מתכוון כעת לבנות ללא הגבלה בירושלים: "בואו נראה את זה בשטח, נבחן את זה במבחן המעשה. נכון לעכשיו ממשלת ישראל עוד לא יצאה בשיווקים".

בראיון לקול ברמה אמר אריאל: "אני רוצה להעביר את חוק ההסדרה במלואו, כולל סעיף 7 שיסדיר את בעית עמונה. היום נקיים דיון בישיבת הסיעה ונקבל החלטות, מקווה שבנט ושקד חושבים כמוני".

בהתייחס ל-8 השנים חת נשיאותו של ברק אובאמה אמר אריאל: "מהרגע שנכנס ממשל אובמה היו לנו קשיים גדולים מאוד ולצערנו שוחררה בנייה רק באסונות. היינו במגבלות חמורות חסרות תקדים, אין בכל העולם מדינה אחת שמישהו אומר לה מה לעשות בעיר הבירה שלה''.