בנט יחליט על צעדיו לאחר הדיון בקבינט

השר נפתלי בנט נעתר חלקית לבקשת ראש הממשלה, לדחות את ההצבעה על החוק בוועדת השרים לחקיקה. בדיון הקבינט שיתקיים ב-15:00 יציג נתניהו את המדיניות מול טראמפ ולאחריה יחליט בנט האם להמשיך בקידום המהלך היום

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 07:22 כד בטבת התשעז

בנט יחליט על צעדיו לאחר הדיון בקבינט
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ההצבעה על חוק החלת הריבונות במעלה אדומים בכפוף לדיון בקבינט. כך החליט אמש (מוצאי שבת) שר החינוך נפתלי בנט ובכך נעתר חלקית לבקשתו של ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משרי הבית היהודי לדחות את ההצבעה, כדי שלא להפתיע, כדבריו, את ממשל טראמפ. לטענת נתניהו, על ישראל לעבוד בשיתוף פעולה עם הממשל האמריקני החדש, בטרם תבצע מהלכים מדיניים משמעותיים. הבוקר פורסם כי בנט הציב לנתניהו שתי אופציות: או נסיגה מנאום בר אילן, או קידום החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, החליט לחכות לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, שיתכנס היום בשעה 15:00. בדיון יציג נתניהו את המדיניות מול הנשיא החדש ולאחר מכן יחליט השר בנט לגבי המשך המהלך להחלת הריבונות במעלה אדומים והאם לדחות את ההצבעה או לא.

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, שנכח בטקס ההשבע של דונלד טראמפ אמר כי הוא חושב ש-"ראש הממשלה צריך לקחת את ההזדמנות הזאת ולהחיל לאלתר את החלת הריבונות על מעלה אדומים ולבנות ביהודה ושומרון".

אמש (מוצאי שבת) צייץ בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו והתייחס לנושא הריבונות בעידן נשיא ארה"ב החדש: "נכנסנו לעידן מדיני חדש. לראשונה מזה חמישים שנה, בידי ראש הממשלה ההחלטה: או ריבונות או פלסטין. המשך קו בר-אילן/פלסטין - בכייה לדורות. נפעל לריבונות'".לדבריו, "איראן הוא נושא חשוב; אך מניעת עוד איראן בלב יו״ש חשובה לא פחות. אסור באמתלה של 'איום איראן' להחמיץ הזדמנות היסטורית למנוע פלסטין על כביש 6''.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן