הרב אליהו על השירות הלאומי: יותר מדרגות על מדים ויותר מכנפי צניחה

1000 תלמידות התכנסו ליום העצמה לתרומה למדינה באמצעות השירות הלאומי. הרב דוד סתיו: "בשירות הלאומי אפשר להגיד 'אחרי'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/17 18:51 כ בטבת התשעז

הרב אליהו על השירות הלאומי: יותר מדרגות על מדים ויותר מכנפי צניחה
רוני חי, צילום: רוני חי

כ-1000 תלמידות מ-20 אולפנות ברשת החינוך 'נעם צביה' מרחבי הארץ התכנסו היום (ד) בכפר מנחם, ליום שנועד להעצים ולרומם את חובת השליחות והתרומה לעם, לחברה ולמדינה באמצעות מסגרות השריות הלאומי.

בכנס קרא ראש רשת החינוך, הרב שמחה ויסמן קרא לתלמידות לקחת אחריות על החברה הישראלית בכל התחומים. "יש משימות רבות ואנו נקראים לעמוד בכולם".

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו אמר לתלמידות בלהט, כי "אתן המובילות של עם ישראל. ראיתי בנות שבשירות הלאומי פשוט מצילות ילדים. זה שווה יותר מכל שירות צבאי-מכל דרגה, מכל כנפי צניחה.זו אולי לא הילה, אין מדים, אבל זה לבנות נפשות ואין דבר גדול מזה.

אנחנו לא משרתים אג'נדה. אנחנו משרתים את עם ישראל בצרכים האמיתיים שלו! לא ניתן שיובילו אותנו באף למחוזות שהן ההפך מכל מה שעליו חונכנו. מישהו החליט שבנות צריכות להסתער בשדה הקרב. מה יוצא מזה? נצחון בקרב?! אתן צריכות להסתער על עם ישראל שצריך אתכן כדי להציל נפשות. אתן יכולות לעורר מהפיכה בעם ישראל! עוד תורה, עוד עוצמה,עוד בריאות של חיים, עוד בגאולה."

(צילום: רוני חי)

יו"ר רבני צהר, הרב דוד סתיו דבר על הזכות שניתנה לבנות לחיות בתקופה שבה היא יכולה לפעול למען עמה, "מוטלת עלינו חובה להעצים את עמנו ואת מדינתנו. בבואנו להחליט באיזו דרך נתרום לעמנו עלינו לשאול שלש שאלות, מה עם ישראל צריך? מה הקב"ה שואל מעמי? לא מה אני רוצה וכיצד אמצה את כשרונותי, לא אני במרכז אלא צרכי האומה במרכז. לא מה אסור ומה מותר אלא כיצד אני פועלת למען "ממלכת כהנים וגוי קדוש"?

היכן נהיה מתגדלים ומתקדשים? האם בחירתי היא דרך לכל ציבור הבנות ולא רק לי באופן פרטי? כל אחת היא פרט אבל השאלה היא מהו המסלול שאפשרי לציבור רחב? והתשובה היא, השירות הלאומי. שם אפשר לומר "אחרי". נצלו את הזכות שניתנה לכן לתרום לעם ישראל ​בדור של גאולה, תנו עם כל הלב!".

ממדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון נמסר בתגובה: "למעלה מ-18 שנה יש לנו הזכות ללוות דורות של נשים למדניות אשר משלבות בין לימוד תורה מעמיק לשירות צבאי משמעותי. נשים שמטביעות את חותמן על הצבא ועל החברה הישראלית כולה תוך קידוש שם שמיים ברבים. אנו מלאי הערכה והוקרה לשירות הלאומי, אשר רבות מבנות מדרשת או"ת לינדנבאום בוחרות לתרום במסגרתו את תרומתן למדינה. אולם צר לנו על הבחירה לתקוף ולזלזל בתרומתן המשמעותית של אלפי בנות דתיות שבחרו וממשיכות לבחור לשרת את עמן בשירות צבאי מתוך תחושת שליחות ואמונה גדולה".