במקביל ל "חוק הפורנו" - בנט מקדם תכנית דרך משרד החינוך

שר החינוך נפתלי בנט מקדם מהלכים למאבק בחשיפת ילדים לתכנים לא ראויים. מנכ"ל עמותת 'נתיבי רשת' שדיבר בישיבת הסיעה אמר: "הממוצע הארצי הוא חשיפה לתכנים פורנוגרפיים עומד על גיל 9 כאשר ישנם מקרים רבים של התמכרות בגילאים מקודמים יותר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 17/01/17 07:43 יט בטבת התשעז

במקביל ל "חוק הפורנו" - בנט מקדם תכנית דרך משרד החינוך

בישיבת סיעת הבית היהודי שנערכה אתמול עסקו, בין היתר, בנפילתו ובהתנגדויות שעורר "חוק הפורנו" שיזמה ח"כ שולי מועלם, לפחות בגרסתו המקורית והחריפה שחייבה סינון אתרים כברירת מחדל. סיעת הבית היהודי נחושה לקדם מהלכים מקבילים לחוק ותומכת בחוק הנוכחי שמקודם על ידי ח"כ מיקי זוהר, שאינו מטיל על ספקיות האינטרנט חובה לסנן תכנים עבור הלקוחות אך מייצר תמריצים כלכליים שיעודדו אותן לעשות כך.

אל ישיבת הסיעה אתמול הגיעו נציגי עמותת "נתיבי רשת" העוסקת בקידום המוגנות לילדים בסביבה הדיגיטלית. העמותה מפעילה הדרכות להורים ולילדים בבתי ספר בעניין הסכנות באינטרנט. ח"כ מועלם הזמינה את נציגי העמותה לאחר ששר החינוך ויו"ר הסיעה, נפתלי בנט, הודיע גם הוא כי משרדו מגבש תכנית לטיפול בבעיה בקרב ילדים ובני נוער.

"הממוצע הארצי הוא חשיפה לתכנים פורנוגרפיים עומד על גיל 9 כאשר ישנם מקרים רבים שגולשים להתמכרות אף בגילאים מקודמים יותר," אמר יונה פרסבורגר, מנכ"ל העמותה. "הודות לפעילות של משרד החינוך, אין החמרה במצב של בריונות הרשת בקרב ילדים, אולם בכל הקשור לחשיפה לתכנים קשים, ישנה עליה. במרוצת הזמן פונים אלינו יותר הורים לילדים בגילאי 6-7, כאשר הבעיה היא גם סביבתית. מספיק ילד אחד שמחזיק מכשיר שאינו מסונן והוא ישתף ילדים אחרים בתכנים".

פרסבורגר הדגיש כי "הפורנוגרפיה הפכה בשנים האחרונות לעממית ומשפיעה על דפוסי התנהגות של מבוגרים נערים וילדים. אם החברה הישראלית רוצה להתמודד עם זה, יש לשנות תפיסת עולם וראשית להבין כי ההתמודדות צריכה להתחיל כבר מול ילדים קטנים. על כן המוכנות להתמודדות עם הנושא חייבת להתחיל עוד מגילאים קטנים".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי, "ההשפעות הקשות של תכנים פוגעניים על ילדים ונערים ברורות ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי לשמור על הילדים שלנו. כמחוקקים, יש לפעול בעניין ובהקשר זה אבהיר כי אני עובדת על אישורו של החוק שהגשתי בנושא ועליו יש הסכמה מכל הסיעות - יהודים ערבים ימין ושמאל. לכולם ברור שאנחנו חייבים לפעול על מנת לבלום את היקף התופעה שיצאה מגדר כל פרופורציה ופוגעת בילדים ובחברה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן