ביבי מסייע לעיתונאים: "הנה עוד תמליל בשבילכם"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפרסומים האחרונים בתקשורת על שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ואמר: "מה שאנחנו רואים כאן זה לא שיקולי עריכה זה שיקולי עריפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/17 15:59 יח בטבת התשעז

ביבי מסייע לעיתונאים: "הנה עוד תמליל בשבילכם"
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לפרסומים בימים האחרונים שהוציאו ציטוטים מתוך הקלטת השיחות בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "בימים האחרונים מתנהל נגדי מסע תקשורתי אדיר, שמטרתו להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. איפה נשמעה שערוריה כזאת? חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה. ערב ערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה, ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק. אני כמובן מנוע מלהגיב ולהציג בפני הציבור את התמונה האמיתית, שמראה שלא הייתה פה שום עבירה. המסע המתוזמר הזה כולל אנשי התקשורת שמתפקדים כאן לא רק כעיתונאים. הם גם החוקרים, גם השופטים, גם התליינים. מה שאנחנו רואים כאן זה לא שיקולי עריכה, זה שיקולי עריפה.

נתניהו הצביע על הגורם שלפי דעתו מוליד את הפרסומים הללו: "המטרה היא להפעיל לחץ בלתי פוסק על גורמי אכיפת החוק והיועמ"ש כדי שיגישו נגדי כתב אישום. אבל אני רוצה להגיד לכם, חבריי: בדמוקרטיה מחליפים שלטון בקלפי ולא במסע לחצים מתוזמר על היועמ"ש ורשויות האכיפה. מסע התעמולה הזה נועד גם להשיג יעד נוסף - להסתיר מעיני הציבור את ההישגים הגדולים של הממשלה שלנו: בסיכול ועידת פריז, רק אתמול, במצבה הביטחוני האיתן של ישראל במרחב רוגש, בהישגים הכלכליים יוצאי הדופן שסיימנו בהם את שנת 2016, השקעות שיא, גרעון נמוך, אבטלה נמוכה ועוד הישגים רבים".

לקראת סוף דבריו ניסה נתניהו לחקות את כתב ערוץ 2 המקריא כבר מספר ערבים חלקים מהתמלילים וניסה ל'הוסיף' תמלול אחד משלו כשאמר: הציבור הישראלי לא קונה את המתקפה הזאת. הציבור הישראלי חכם. רבים רבים מאזרחי ישראל תומכים בנו. אני רואה את זה, אני מרגיש את זה, בכל מקום שאני הולך וגם ברשתות החברתיות. אזרחים רבים מבינים בדיוק את המשחק שמשחקים פה - והם לא נופלים בפח. אז אני מבקש לומר לכל קוראי התמלילים. הנה עוד תמליל בשבילכם לשמונה בערב: "ביבי: זה לא יעזור לכם".