תוכנית חדשה? יואב קיש מציג את תוכניתו המדינית

אוטונומיה מנהלית על ‭ 40%‬ משטחי מיהודה ושומרון לפלשתינים, ביטול הסכמי אוסלו וסיפוח 6 אלף דונם לירושלים, ביניהם קבר רחל וקבר שמואל הנביא

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/01/17 13:52 יז בטבת התשעז

תוכנית חדשה? יואב קיש מציג את תוכניתו המדינית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ יואב קיש מסיעת הליכוד פירסם היום (א') תכנית מדינית המנוגדת לזו של נתניהו, קיש מעוניין לקדם את התכנית במוסדות הליכוד ופרסומה בסמוך לועידת פריז הוא מכוון.

לדבריו של קיש שפורסמו ב'ישראל היום' כשהציע לנתניהו לשמוע על התכנית תשובתו של ראש הממשלה הייתה "דבר איתי על זה אחרי 20 בינואר", ה-20 לינואר חל השבוע והוא היום בו יושבע הנשיא הנכנס של ארה"ב, דונלד טראמפ. תכניתו המדינית של ח"כ קיש, כוללת את ביטול הסכמי אוסלו ומתנגדת להקמת מדינה פלשתינית, זאת בניגוד לעמדתו של נתניהו שדוגלת בפתרון הסכסוך על ידי הקמת מדינה פלשתינית מפורזת לצד מדינת ישראל.

על פי התכנית, הרשות הפלשתינית תפורק, במקום מדינה תינתן לפלשתינים אוטונומיה מנהלית על שטח של ‭ 40%מיהודה ושומרון,ללא אחריות ביטחונית, אולם הם ינהלו את חייהם בתחומי הבריאות, העבודה, המסחר, הכספים, החקלאות, החינוך, התחבורה וכדומה. הערים האוטונומיות יחוברו ברצף תחבורתי שבו תותר תנועה משותפת. שאר השטח יסופח לישראל והפלשתינים שמתגוררים שם יוכלו לבחור באזרחות ישראלית או פלשתינית. התכנית משאירה את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון במקומה הנוכחי ואינה מאפשרת קליטת פליטים פלשתינים לא באוטונומיה ולא בישראל, מעמד הפליט יבוטל.

ח"כ קיש מותיר את ירושלים בריבונות ישראלית מלאה, שכונות ערביות מסוימות הנמצאות מחוץ לגדר ההפרדה יופרדו מירושלים על פי התכנית ויהפכו לרשות מקומית עצמאית בישראל. כדי לא לגרוע משטחה של ירושלים, לעיר יסופחו שטחים חדשים בגודל של ‭ 6,000‬דונם, ביניהם נמצא קבר רחל וקבר שמואל הנביא.

תכניתו של קיש היא מהלך חד צדדי מצידה של ישראל, קיש אומר כי "אסור שהשיח שוב יהיה על הקמת מדינה פלשתינית". קיש מדגיש כיהרשות הפלשתינית יכולה לקרוס עם מותו של אבו מאזן "ובשטח חייבת להיות מציאות אלטרנטיבית שאנו מציעים‭."ח"כ מודה כי תכניתו דומה לזו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אך לטענתו היא מפורטת יותר ומחסלת את "שפת אוסלו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן