כתב ידיעות הלך לארכיון: "לא דובים ולא זהבה"

ח"כ גלאון התלוננה שבעקבות אי תמיכתה ב'חוק ישראל היום' היא נכנסה לרשימה השחורה של נוני מוזס וכמעט שלא אוזכרה מאז ב'ידיעות אחרונות'. כתב העיתון עמיחי אתאלי, בדק את הטענות וגילה ממצאים שונים לגמרי

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/17 07:33 יז בטבת התשעז

כתב ידיעות הלך לארכיון: "לא דובים ולא זהבה"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

שמות רבים עלו בשיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס. שם אחד שנמחק מידיעות העיתון הוא של ח"כ זהבה גלאון ממרץ, שטענה כי מאז שסירבה לתמוך ב'חוק ישראל היום' היא נכנסה לרשימה השחורה של מוזס. כתב הכנסת של העיתון עמיחי אתאלי, החליט לבדוק את הטענות וגילה ש-"לא דובים ולא זהבה".

בשבוע שעבר כתב ח"כ גלאון בדף הפייסבוק שלה כי "חודשים לפני ההצבעה על "חוק ישראל היום" התחלתי לקבל טלפונים מלוביסטים, יחצ"נים ואפילו מכרים. המסר היה פשוט: אם לא אתמוך בחוק, "ידיעות" ימחקו אותי. באלה המלים. "לא תופיעי שוב בידיעות"".

לטענתה של גלאון האיום התממש במהרה, "הבטיחו וקיימו. אפשר לספור על אצבעות יד אחת את מספר הפעמים שהופעתי מאז בעיתון של מוזס. עיתונאים שעבדו ב"ידיעות" סיפרו לי שכתבות עלי נעלמות פתאום בעריכה ושסיפורים שמזכירים אותי מקוצצים. נכנסתי לרשימה השחורה".

כתב הכנסת של 'ידיעות אחרונות' עמיחי אתאלי, לא אהב את טענותיה של גלאון ומיהר להעמיד אותה על טעותה, "התבאסתי מאוד לגלות שלשום שיש לי יד ורגל במעשה נבלה של צנזורה דורסנית. מאז יום רביעי אני שומע בכל מקום - ברדיו, בטלוויזיה ומפיו של כל אדם שלישי שעוצר אותי במסדרונות הכנסת - ציטוטים מהפוסט הקאנוני של ראשת מרצ, זהבה גלאון".

אתאלי החליט לעשות מעשה ולברר האם טענותיה של יו"ר מרץ אכן נכונות, "תחושת אשמה וגועל מעצמי אפפו אותי. אני לא האיש הכי צדיק עלי אדמות, אבל מעולם לא חשבתי שאקח חלק בקנוניה כל כך מושחתת. בדחילו ורחימו ניגשתי לארכיון הממוחשב של ידיעות אחרונות והגדרתי חיפוש עם שמה של גלאון בטווח התאריכים שבין ה־12 בנובמבר 2014, היום שבו עבר חוק "ישראל היום" בקריאה טרומית, ועד שלשום".

לדבריו, "התוצאות לא הותירו מקום לספק. אומר זאת כך גברת גלאון: לא דובים ולא זהבה. לך ולכל הח"כים בסיעה שלך אין מספיק אצבעות בידיים וברגליים בשביל לספור את כל הפעמים שהופעת בעיתון. 220 פעם הוזכרת בתקופה הזו אצלנו - ממוצע של פעם אחת בשלושה עיתונים שפורסמו. אגב, השוותי את התוצאה שלך לראשי מפלגות אחרים, ואת מוזכרת בתדירות לא פורפורציונית לגודל המפלגה שלך ולעובדה שאת לא שרה בממשלה".

כתב הכנסת של 'ידיעות אחרונות' סיפר על אכזבתו הגדולה ממי שהחשיב כישרה ונטולת פניות, "עיקר ההתבאסות שלי ממך זהבה היא אישית. אנחנו לא חברים וגם מעולם לא הצבעתי למרצ אז את לא חייבת לי כלום, אבל תפסתי אותך כמשהו אחר: נטולת פניות, אמיתית, ישרה. עד שבא הארכיון הרשע והממזרי והטיח לי את המציאות בפנים".