שמחה בבית משפחת פרץ: התפילין של האב שנפל עברו לבנו

בנו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, שנהרג ברצועת עזה, הגיע למצוות. בטקס מרגש שנערך אתמול בבית הכנסת הניח אור-חדש אוריאל את התפילין של אביו. מרים פרץ: "כשהילד פתח את ארון הקודש נזכרתי בבר מצווה של אלירז"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/01/17 09:17 טו בטבת התשעז

שמחה בבית משפחת פרץ: התפילין של האב שנפל עברו לבנו
OneFamily. שרה לוין, צילום: OneFamily. שרה לוין

לפני 7 שנים נהרג רס"ן אלירז פרץ ברצועת עזה. 12 קודם לכן נהרג אחיו הבכור אוריאל בלבנון. אתמול (ה') התכנסה משפחת פרץ לחגוג את טקס בר המצווה של בנו הבכור של אלירז והאחיין שאוריאל מעולם לא הכיר.

אור-חדש אוריאל בנו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, אשר קרוי על שם דודו סגן אוריאל פרץ הי"ד, חגג אתמול (ה') את בר מצווה בבית הכנסת בגבעת זאב הקרוי גם הוא על שם אוריאל . בטקס מרגש של הנחת תפילין השתתפו בני משפחתו וחברים רבים לצד סבתו מרים פרץ ואמו שלומית פרץ.

התפילין אותם הניח אור-חדש בטקס היו התפילין של אביו ומי שעזר לו להניח אותם היה אליסף פרץ, האח הצעיר של אלירז ואוריאל. משפחת פרץ הכינה לאור-חדש מתנה מיוחדת - תיק צבאי של אלירז ובתוכו מספר מזכרות: כומתה של גולני, ציצית, ספר תנ"ך, דגל ישראל, סידור וגם המכתב שאלירז כתב לשלומית כשבנם נולד. במהלך האירוע הוקרן סרט בו סיפרו אנשים רבים על אלירז כפי שהם הכירו אותו בתחנות השונות של חייו. סבתו של אור-חדש בירכה אותו ואמרה "זה תיק חיים. כל פעם שתלך בדרך ויהיה קשה ומורכב ותתגעגע לאבא, תפתח את התיק, תוציא משם משהו, סיפור אחד על אבא שיתן לך כוח".


(צילום: רפרדוקציה, דובר צה"ל)



אביו של אור, אלירז, שירת כקצין וכסמג"ד בסיירת גולני. אחיו הגדול סגן אוריאל פרץ הי"ד, נפל במארב בדרום לבנון בשנת 1998, תוך מילוי תפקידו כמפקד מחלקת הסיור בגדוד 51 של חטיבת גולני. אלירז עצמו נפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה בשנת 2010 כשכדור שנורה ע"י מחבל פגע ברימון שהיה מונח בתוך אפוד הקרב שלו. במותו הותיר אחריו אלירז את אשתו שלומית ואת ארבעת ילדיהם, ביניהם אור-חדש הבכור


מרים ספרה לאחר הטקס כי "הייתה היום ערבוביה של רגשות. מצד אחד - שמחה גדולה על כך שאור-חדש אוריאל הגיע לחגוג בר מצווה, ומצד שני - עצבות גדולה בגלל שאביו, אלירז, לא היה איתו. אבל לכל אדם שבא הבוקר הייתה רק מטרה אחת - לשמח את אור-חדש אוריאל. כשהילד פתח את ארון הקודש נזכרתי בבר מצווה של אלירז. ראינו ביום הזה שכל עם ישראל כולו בא לחגוג ולשמוח איתנו".

מרק בלזברג, יו"ר ארגון 'משפחה אחת' (OneFamily), אשר מלווה את משפחת פרץ במשך שנים, מציין כי ‎"זוהי זכות גדולה ללוות את משפחת פרץ היקרה, ולשמוח ולבכות ביחד איתם היום בבר מצווה של אור-חדש, בנם הבכור של אלירז ושלומית. סיפורה של משפחת פרץ ידוע לכל ישראלי. אור-חדש היה בן שש כשאבא שלו נפל והיום הוא מכיר את אבא שלו מתוך הזכרונות של משפחתו, חבריו לחיים וחבריו לקרב. אני לא מכיר בעולם בן אדם, כמו האלירז שהכרתי היום דרך הסיפורים ששמעתי".


(צילום: OneFamily. שרה לוין)