הרב שרלו על קנאביס: מהי הדרך להתיר את השימוש

הרב יובל שרלו צייץ בטוויטר כי לפי דעתו יש לבחון התרת שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים ובהמשך הבהיר: "נקודת המוצא היא חירות הפרט, עד להתמכרויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/17 12:46 יד בטבת התשעז

הרב שרלו על קנאביס: מהי הדרך להתיר את השימוש
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב יובל שרלו, שהיה בין השאר חבר בוועדת סל התרופות כתב בטוויטר על שימוש בקנאביס כי "מבחינה אתית, השאלה היא מהי הדרך להתיר את השימוש ובצדק, למי שנזקק לכך באמת, בלי להציף את השוק בפיתוי, בשחיתות ובתופעות נוספות".

מהציוץ הזה התפתח דיון בעקבות קושיות של עוקבים. הלל גרשוני כתב לרב: "יש לי חדשות לכבוד הרב: השוק כבר מוצף; והשחיתות רק גדולה יותר עכשיו". ונענה: "אני מכיר היטב את המציאות (עוד מימי סל הבריאות). קודם כל צריך להתיר את השימוש לנזקקים. אבל זה לא פותר את חיפוש הדרך למניעת הצללים".

בתגובה לטענה כי הדרך להפסיק את התופעות הנלוות לסחר בקנאביס של פשע וכדומה היא להפסיק את האכיפה שהיא 'יוצרת הצללים הגדולה ביותר' ענה הרב שרלו: "באופן עקבי ושיטתי עמדתי בכל תחום הוא שאין אורות בלי צללים. היתר חופשי גם מלא צללים, ועל כן צריך להתמודד גם אתם".

כשנשאל על ידי נחמיה גרשוני מה ההבדל בין אלכוהול שמותר בחוק לקנאביס שאסור ענה הרב: "ואכן גם באלכוהול יש מגבלות.אני תומך בקנאביס בשל העובדה שבראש ובראשונה צריך לאפשר למי שזקוק לזה. אבל אי אפשר להתעלם מהצללים". והוסיף מאוחר יותר: "עמדתי היא שחרות הפרט היא נקודת המוצא, עד למקום בו מדובר בהתמכרויות, ששם יש חובה על החברה שלא להתאכזר בהתעלמות מהבעיה".