תושבי יו"ש: לא משלמים על שקיות כי החוק לא חל ביו"ש

המתיישבים ביו"ש טוענים כי מאחר והחוק הישראלי לא חל על יהודה ושומרון גם חוק השקיות אינו בר תוקף. המשרד להגנת הסביבה: "החוק לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאיו"ש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/17 09:01 יא בטבת התשעז

תושבי יו"ש: לא משלמים על שקיות כי החוק לא חל ביו"ש
shutterstock, צילום: shutterstock

ביהודה ושומרון דורשים שלא לחייב אותם ב-10 אגורות על כל שקית כמתחייב חוק השקיות שנכנס לתוקף בשבוע שעבר. כך עולה ממכתב ששלח 'הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית לרשתות השיווק.

מאחר והחוק הישראלי לא חל על יהודה ושומרון, חוקים שונים מקבלים את תוקפם גם מעבר לקו הירוק באמצעות צו אלוף. לטענת הפורום, במקרה של חוק השקיות, הנושא לא הוסדר, "הואיל וחוק זה לא הוחל בצו אלוף ואינו מהווה חלק מהמשפט העותומני והירדני החלים בשטחי יהודה ושומרון, אין חוק זה חל בשטחים אלו, ובשל כך אין חבים סניפי הרשתות ביהודה ושומרון בהיטל זה".

ברשתות השיווק טענו שהאחריות לנושא היא על המשרד להגנת הסביבה, שם הודו שאכן "חוק השקיות לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאזורי ההתישבות הישראלית באיו"ש, ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם. אי לכך חובות החוק אינן חלות על הקמעונאים באזור זה. הנושא יטופל על פי סדרי העדיפות של המשרד בשיתוף המנהל האזרחי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן