מסתמן: פקודת השירות המשותף תשונה

השינוי המסתמן הוא שגם קצינים ונגדים יוכלו לסרב לשרת ביחידות מעורבות. רב בכיר שהיה שותף לשיחות: "השיח על הפקודה יצא מפרופורציות. בנים ובנות בטנק? זה רחוק מהמציאות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/01/17 07:35 י בטבת התשעז

מסתמן: פקודת השירות המשותף תשונה
פלאש 90. יוסי אלוני, צילום: פלאש 90. יוסי אלוני

בעקבות הפגישות והדיאלוג בין צה"ל לרבני הציונות הדתית על פקודת 'השירות המשותף' מסתמן שהפקודה עשויה להשתנות. ע"פ הפרסום ב'ישראל היום' נראה שקצינים ונגדים דתיים יוכלו לסרב לשרת ביחידות מעורבות בדיוק כמו כלל החיילים הדתיים.

פקודת השירות המשותף עוררה מתח גדול ושיח מתמשך סביב נושא שילובן של לוחמות ביחידות הקרביות. שיא הפרשה היתה כשנודע שצה"ל בוחן אפשרות להכשיר בנות כשיריונריות, מה שעורר ביקורת קשה מצד רבנים וקצינים בכירים.

בעקבות הסערה נערכו מספר מפגשים בין רבנים מהציונות הדתית לרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש אכ"א לשעבר האלוף חגי טופולנסקי שפרש לפני מספר שבועות. איזנקוט אף הבטיח לרב חיים דרוקמן כי הפקודה תיבחן מחדש.

כעת נודע שאחד השינויים שנבחנים הוא מתן אפשרות בחירה גם לקצינים ונגדים האם לשרת בגדוד מעורב. על פי הפקודה העדכנית, חייל יוכל לבחור אם לשרת בגדוד מעורב, אך נגד או קצין שיתבקשו לשרת בגדוד כזה לא יוכלו לסרב, אלא רק להגיש בקשה לרב הצבאי הראשי, שיפנה לראש אכ"א.

רב בכיר ששותף לשיחות אמר ל'ישראל היום' כי "באופן כללי השיח לגבי הפקודה הזאת יצא מפרופורציה. כולם עשו כותרות כאילו מחר בנים ובנות משרתים ביחד בטנק - וזה רחוק מהמציאות. אנחנו מבינים שאם כבר, היתה כוונה לפתוח את אפשרות השירות בחטיבת השריון גם לנשים. כל הדיבורים על צאצאים שייצאו משירות של בנים ובנות ביחד באותו טנק מוגזמים".

גורמים בצה"ל מסרו כי "הסוגיה תיפתר באמצעות צוות משותף שיבחן את הדברים באמצעות הידברות, בהתאם לפקודות ובלי לפגוע ברגשות החיילים".