סמוטריץ' ויוגב מצטרפים לחרדים בנושא השבת ומאיימים על הקואליציה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתריע בפני נתניהו כי ההסכמים הקואליציוניים כוללים סעיפים הנוגעים לשמירת הסטטוס קוו וכיבוד השבת. "להפרת ההסכמים הקואליציוניים עלולה להיות השלכה קשה על התנהלות הקואליציה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/17 17:20 ז בטבת התשעז

סמוטריץ' ויוגב מצטרפים לחרדים בנושא השבת ומאיימים על הקואליציה
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

אמש שלחו ראשי הסיעות החרדיות שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה לדחיית חוק העזר העירוני לתל אביב בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. בעקבות דרעי, ליצמן וגפני, שלח גם ח"כ מהבית היהודי בצלאל סמוטריץ' מכתב לנתניהו בו הוא מצטט את ההסכם הקואליציוני של מפלגתו עם הליכוד וטוען כי קבלת חוק העזר מהווה הפרה של ההסכם.

ח"כ סמוטריץ' מתריע כי הפרה של ההסכמים הקואליציוניים כרוכה במחיר כבד "כידוע, שמירה על ההסכמים הקואליציוניים הם הבסיס לקיומה וליציבותה של הממשלה ולהפרתם עלולה להיות השלכה קשה על התנהלות הקואליציה".

ח"כ סמוטריץ' כתב כי בהמשך למכתבם של השרים דרעי וליצמן וח"כ גפני, ברצונו להדגיש כי קבלת חוק העזר העירוני לתל אביב מהווה הפרה בוטה של ההסכמים הקואליציוניים. שלילת חוק העזר "מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבות של השבת ומניעת פגיע בגדריה" כתב סמוטריץ', לא זו בלבד אלא ששלילת החוק "מתחייבת מההסכמים הקואליציוניים שעל בסיסם הוקמה הממשלה הנוכחית".

בסעיף 42 בהסכם הקואליציוני בין סיעת הבית היהודי לסיעת הליכוד נכתב כי הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר וסעיף 44 בהסכם קובע כי "הממשלה תפעל לכיבוד השבת ומועדי ישראל". על פי סמוטריץ' הסכמים הקואליציוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות קיימים סעיפים מקבילים כמובן.

ח"כ מוטי יוגב פרסם מאוחר יותר הודעה כי הוא מטרף לקריאתו של ח"כ סמוטריץ': "מצטרף למכתבו של חברי ח"כ בצלאל סמוטריץ לרוה"מ, בענין שמירת הסטטוס קוו בנושא המסחר בשבת בתל אביב בפרט ובישראל בכלל. זה ממש חלק מאחריותנו בבית היהודי, לחזק את חוסן המשפחה ולחזק את תודעת שמירת השבת בישראל. חזק וברוך."

עוד הוסיף ח"כ סמוטריץ במכתב כי "קשה יהיה לטעון שהכרה רשמית, לראשונה, בחילול שבת סיטונאי במסחר בשבת אינו פוגע בסטטוס-קוו, אינו פוגע בכבוד השבת ואינו מפלה לרעה מאות אלפי עובדים ובעלי עסקים שמעוניינים שלא לעבוד בשבת ויפגעו ביכולת להתקבל לעבודה ולקיים תחרות הוגנת מול בתי העסק שיפעלו בשבת" כתב ח"כ סמוטריץ'.

"אם חלילה יפרץ הסכר בתל אביב הגל העכור הזה של חילולי שבת, על ההשלכות הערכיות והחברתיות שלו, ישטוף מהר מאוד את הארץ כולה ומכאן חשיבות עצירת הסחף וההקפדה על קיום ההסכמים הקואליציוניים בנקודה זו" הדגיש ח"כ סמוטריץ' וחתם את מכתבו בהצטרפות לדרישת ראשי הסיעות החרדיות שלא לאשר את חוק העזר העירוני.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, סירב לחתום על המכתב של ראשי הסיעות החרדיות אמש ומלשכת השר סירבו להגיב בנושא.

(צילום: לשכת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ)

(צילום: לשכת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ)