הבית היהודי במעלה אדומים: "או ריבונות או פלסטין"

סיעת הבית היהודי קיימה ישיבה במעלה אדומים וקראה להחלת הריבונות הישראלית במקום. "אין לממשלה לאומית אפשרות אחרת. חייבים לעבור מנסיגות לריבונות" אמר בנט

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 02/01/17 15:45 ד בטבת התשעז

הבית היהודי במעלה אדומים: "או ריבונות או פלסטין"
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

״אנחנו ממשיכים היום את דרכו של לוי אשכול שהחיל את החוק על ירושלים, ליצחק רבין שהקים את עלה אדומים, ולמנחם בגין שהחיל את הריבונות בגולן" אמר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה היום בצהריים במעלה אדומים.

"אנחנו ממשיכים למעלה אדומים ולאחר מכן לשאר חבלי ארצנו" אמר בנט. "אחרי 50 שנה שאנחנו כאן הגיע הזמן לסיים כאן את השלטון הצבאי. לכן עד סוף החודש נגיש את החוק להחלת החוק ביהודה ושומרון ונצא לדרך חדשה. אנו נביא לממשלה הצעת חוק להחלת החוק הישראלי במעלה אדומים, יחד עם כל סיעות הקואליציה. אני מצפה שכל חבריי לממשלה יתנו יד בדרך החשובה הזו".

"אין לממשלה לאומית אפשרות אחרת. חייבים לעבור מנסיגות לריבונות. אזרחי ישראל שילמו באלפי קרבנות, רבבות טילים, ואינספור גינויים בשל אותה מדיניות משיחית של מדינת פלסטין". בנט הדגיש כי "המסקנה היא להפסיק לצעוד לתוך מסילת האיוולת של מדינה פלסטינית ולהחיל את החוק הישראלי במעלה אדומים, בבקעת הירדן, בעופרה באריאל ובכל שטחי סי בהקדם האפשרי. ככה מנצחים".

"צריך להבין רבותי אנחנו בתוך חלון הזדמנות קצר, זו הזדמנות אחרונה לפני שהעולם יכפה עלינו מדינת טרור על כביש 6. זה או ריבונות או פלסטין, אם לא תהיה ריבונות תהיה פלסטין. אין אופציה אחרת".

בנט הוסיף כי הוא "רוצה להודות לכל מי שבזכותו הצעת החוק הזו הופכת למציאות ותחילה לח״כ שולי מועלם ולחברי סיעתי. כמובן, תודה מגיעה גם לחברי הכנסת החברים בשדולה ומסייעים לנו לאורך כל הדרך. יחד אנחנו נצליח. הגיע הזמן לריבונות״.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי אמרה בפתח הישיבה כי "החלת החוק הישראלי במעלה אדומים היא התחייבות של הבית היהודי שמוביל השר נפתלי בנט. זו שעת מבחן לכל מפלגות הימין ולכאלה שמתחפשות לימין. 41 אלף תושבי מעלה אדומים הם אזרחים שווי חובות ועלינו לדאוג לכך שיהיו שווי זכויות. מעלה אדומים הייתה מאז ומתמיד בקונצנזוס. כעת כשפתרון שתי המדינות מת ולאור ההחלטה השערורייתית באו"ם יש להבהיר כי מעלה אדומים היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל - כחלק ממהלך הדרגתי ואסטרטגי של סיפוח החל החוק הישראלי ביהודה ושומרון".

ח"כ מועלם-רפאלי הוסיפה כי "אנחנו מחזקים את הקשר הברור לירושלים ובט"ו בשבט נצעד כולנו ממעלה אדומים לירושלים. ירושלים בירת הנצח של מדינת שמעלה אדומים היא חלק ממנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן