מתווה עמונה יוצא לדרך? התושבים מרגישים סחבת

אלוף פיקוד מרכז אישר הקמת מבנים ארעיים על קרקעות נכסי נפקדים לטובת תושבי עמונה. במטה המאבק מקבלים את ההתקדמות בספקנות ומזכירים כי הזמן אוזל:"אנחנו מצפים מראש הממשלה להטיל את כל כובד משקלו כדי שיתחילו עבודות בשטח"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 02/01/17 14:06 ד בטבת התשעז

מתווה עמונה יוצא לדרך? התושבים מרגישים סחבת
הלל מאיר/TPS, צילום: הלל מאיר/TPS

אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, הוציא צו המאשר הקמה ללא רישיון של מבנים ארעיים במסגרת פתרון 'פירוק שיתוף', על חלקות נכסי הנפקדים האמורות לאכלס את תושבי עמונה בקרוב.

במסמך שהוציא נומה נכתב כי הממונה על הרכוש הנטוש יהיה רשאי להשתמש בזכויות וחזקות מסויימות על קרקעות המוגדרות כנכסים נטושים. הוראתו של נומה תואמת את צעדי המתווה שסוכם בין תושבי עמונה ובין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומאפשרת את התחלת בניית הבתים החלופיים שאמורים לשמש את התושבים.

במטה המאבק על עמונה לא מרוצים מקצב ההתקדמות של הממשלה ויציאתו של המסמך רק עכשיו, שבועיים לאחר החתימה על ההסכם, מעוררת חששות כבדים ביחס לעמידה בלוח הזמנים הקיים. בבג"ץ אומנם אישרו דחייה של מועד הפינוי, אך מרחב הנשימה המועט שהתקבל על מנת לאפשר למדינה לעמוד בהסכם שחתמה עם התושבים, לא כולל הרבה זמן מיותר.

"עברו שבועיים ימים מאז שחתמנו על ההסכם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עם חשב המשרד ועם ראש הלשכה, ושום דבר לא התקדם בפועל בשטח" אמר ל'כיפה' יו"ר מטה המאבק, אביחי בוארון. "התחושה שלנו היא שיש פה סחבת גדולה- במקרה הטוב ובמקרה הרע- יותר מזה. אנחנו מאוד מקווים שראש הממשלה לא ייתן שימרחו את הסיפור הזה. אנחנו מצפים ממנו להטיל את כל כובד משקלו כדי שיתחילו עבודות בשטח. עוד כמה ימים נגיע לנקודת אל חזור שבה אובייקטיבית וטכנית, לא יהיה אפשר לעמוד בפתרון עליו סיכמנו ובפועל המדינה לא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה" במידה והמדינה לא תעמוד בתנאי ההסכם, אומר בוארון "נצטרך לשקול את כל הסיפור מחדש".

במסגרת ההסכם הממשלה התחייבה למנות פרוייקטור מטעם ראש הממשלה שיהיה אחראי על ליווי התהליך וקשר עם תושבי עמונה. "גם בהקשר הזה, להפתעתינו מונה פרוייקטור שלא המלצנו עליו" אומר בוארון. "המלצנו על אדם אחר שזכה לתשבחות מקיר לקיר ובפועל מונה מישהו אחר שלא על דעתנו, על אף שבכתב המינוי נכתב כי הדבר נעשה בעצתנו ועל דעתנו, זה לא נכון". בשבועיים האחרונים התקיים קשר רופף בין המתיישבים למשרד ראש הממשלה אך בואורון אומר כי "כל התהליך עצמו לא מעורר תקוות גדולות".

מתיישבי עמונה קיוו לראות בימים שלאחר חתימת ההסכם עבודות ראשונות בקרקעות אליהם הם עתידים לעבור. "ההסכם מדבר על תחילת עבודות 'לאלתר', המילה הזו מופיעה פעמיים בהסכם, הן בחלקה 38 והן בחלקות אחרות". נכון לעכשיו טרם החלו העבודות והמבנים החלופיים לא נראים באופק, על פי החלטת בג"ץ עמונה תפונה עד ה-8 בפברואר השנה, בעוד 38 ימים בדיוק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן