יו"ר מועצת יש"ע לח"כ טיבי: "אני נולדתי בתוניס ויודע לחיות יחד עם ערבים אם אתם לא תקלקלו"

לחץ פרלמנטרי וחוץ פרלמנטרי להתחלת החלת חוק הריבונות במעלה אדומים. בדיון של שדולת ארץ ישראל בכנסת הזכיר יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה לח,כים טיבי וזחאלקה כי אין להם שום בעיה לחיות לצד ערבים. ביחס לחששות הבינלאומיים אמר רואה: בגין החיל את החוק על רמת הגולן ולא התייחס לחששות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/17 11:37 ד בטבת התשעז

יו"ר מועצת יש"ע לח"כ טיבי: "אני נולדתי בתוניס ויודע לחיות יחד עם ערבים אם אתם לא תקלקלו"
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

דיון סוער בוועדת בוועדת חוקה על חוק החלת ריבונות על מעלה אדומים. הצעת החוק ביוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ.

במהלך הדיון התפרץ ח"כ אחמד טיבי וח"כ ג'אמל זחלקאה מהרשימה המשותפת על אבי רואה יו"ר מועצת יש"ע. אבי רואה בתגובה אמר להם: "אני גר בסמיכות לשכני הערבים ומכיר אותם טוב. אני מגיע. נולדתי בתוניס ואני יודע לחיות ביחד עם ערבים, אם אתם לא תקלקלו. מצבם היום טוב לאין ערוך מחבריהם בשאר מדינות המזרח התיכון".

רואה הוסיף: "מדינת ישראל חוגגת יובל שנים לחזרה אל חבלי מולדת, אליהם הגענו כי הגנו על עצמו. במהלך השנים הוקמו ישובים מפוארים וכיום חצי מליון תושבים מתגוררים כאן, משרתים את המדינה ומחנכים את ילדנו לערכים ולאידיאלים. אני מברך את ידידי בני כשריאל על היוזמה להחלת ריבונות על מעלה אדומים, ומקווה שנזכה לראות החלת ריבונות בעל חבלי יהודה ושומרון."

בהתייחס לחששות הבינלאומיים אמר רואה: "כשמסתכלים על המזרח התיכון מבינים שאין פתרון אחר. כמו שראש הממשלה מנחם בגין החיל את את החוק על רמת הגולן כי זה היה חשוב לעם ישראל, ולא התחשב בחששות שהציגו בפניו, כך צריך לנהוג עכשיו".

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, תיאר בדיון את הבירוקרטיה הייחודית לתושבי יו"ש בלבד: ״אנחנו תושבים שממלאים את כל החובות במלואן אבל לא מקבלים את כל הזכויות שלנו כמו כל תושבי ישראל. אם אנחנו צריכים אישורים מהמנהל האזרחי ואלוף הפיקוד על כל דבר ואנינו נתינים של אלוף הפיקוד אז אנחנו לא שווי זכויות. הבירוקרטיה אצלנו אדירה בנושאי התכנון והבנייה. הגיע הזמן להחיל את הריבונות במעלה אדומים כמו שעשו ברמת הגולן ובירושלים. היותנו בלב הקונצנזוס נותן לגיטימציה גדולה לבצע את המהלך הנדרש בעת הזאת.״

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן