בית הלל: "אסור להישאר אדישים אל מול המתרחש בסוריה"

בארגון רבני בית הלל קוראים לרבני קהילות ברחבי הארץ להוביל בקהילותיהם שיח בנושא ולעודד תרומה ולהוסיףתפילה מיוחדת להפסקת שפיכות הדמים בסוריה: "א כל המעורבים בלחימה בסוריה הם שונאי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/16 09:50 כח בכסלו התשעז

בית הלל: "אסור להישאר אדישים אל מול המתרחש בסוריה"
יחצ, צילום: יחצ

נוכח המצב הקשה המתמשך בסוריה, יוצא היום (שלישי) ארגון רבני ורבניות בית הלל בקריאה לציבור שלא להישאר אדיש אל מול המתרחש, לפתוח את הלב ולהצטרף ליוזמה ישראלית של תרומה לילדים סורים שמצויים במצב קשה.במכתב אשר הפיץ היום הארגון לרבני קהילות ברחבי הארץ נכתב: "אנו קוראים לרבני קהילות להוביל בקהילותיהם שיח בנושא, לעודד תרומה ולהוסיף בשבת חנוכה תפילה מיוחדת להפסקת שפיכות הדמים הנוראה", כשלמכתב עצמו מצורפים נוסחי תפילה שחוברו על ידי הרבנים יוסי פורמן ויובל שרלו.

קריאת הארגון לציבור בנושא הינה חלק מההכנות לקראת כנס מיוחד שיערוך הארגון בצום עשרה בטבת תחת הכותרת: 'לא נוכל להתעלם - לימוד, העמקת השיח היהודי והמודעות לסיוע למצב ההומניטרי בסוריה'. בארגון מציינים כי מטרתם של הקריאה לציבור והכנס, היא להביא להעמקת השיח התורני והערכי בשאלת אחריותנו לבני עמים אחרים מתוך המקורות ושורשי היהדות.

במכתב, שכאמור הופץ היום לקראת הכנס, נאמר: "כבר מראשית דרכו של האב הראשון של עם ישראל, אברהם אבינו, הוא נקרא "אב המון גויים", ובחייו הוא מביא ברכה לכל העמים: "ונברכו בך כל משפחות האדמה ובזרעך". דומה כי אחת המטרות של שעבודו של עם ישראל במצרים הייתה שהשעבוד יחרות בתוכנו רגישות ותשומת לב לסבלם של אחרים. לאורך ההיסטוריה יהודים רבים נפגעו ונרצחו בפוגרומים ובפרעות, עד לשואה הנוראה באירופה במאה הקודמת. אנו תמהים תמיד כיצד עמים אחרים עמדו מנגד ולא נקפו אצבע לעזרה ליהודים המעונים תחת הצורר הנאצי.... בימים אלה מתקיים טבח נוראי בסוריה - והעולם שוב שותק. פה ושם נשמע קול מחאה דקה, אבל עולם כמנהגו נוהג. עתה, כשבני עם אחר, שכנים צמודים לנו, נטבחים ומעונים, האם גם אנחנו נשתוק ולא נעשה דבר?". רבני הארגון מציינים במכתב, כי לאור כך הם סבורים שמחובתם להעלות קול זעקה ומחאה, ולעשות את אשר ביכולתם כדי לסייע לאזרחים הנפגעים והסובלים בסוריה.

לטענות שנשמעו בעבר כי "כולם שם אויבים שלנו" או "רשעים גדולים שאם היו יכולים היו שוחטים אותנו בלי להסס", עונים בארגון כי למרות שיש בכך מידה של אמת, נדרשת ראיית התמונה השלמה. "לא כל המעורבים בלחימה בסוריה הם שונאי ישראל ובוודאי לא כל האזרחים, הנשים והילדים, שמוצאים את עצמם באזורי הלחימה שלא בטובתם, ונרצחים וגולים מבתיהם על לא עוול בכפם". כמו כן, בארגון מדגישים כי החליטו להתמקד בסיוע לילדים בלבד אשר הם ודאי קורבנות חפים מפשע 'באשר הם שם', במוצרים ולא בכסף ודרך ארגון IFA שהינו ארגון אמין שפועל בתאום עם רשויות המדינה ומוודא שהתרומה תגיע ליעדה הנכון.

"את מעגל השנאה צריך לשבור, לא לקדש. ובתפילה שהתרומה שלנו לסיוע לילדים הנפגעים בסוריה, תזיז את העולם, קמעא-קמעא, לכיוון הראוי" נאמר במכתב.