משרד החינוך: הביקורת על "ספריית פיג'מה" היא קונספירציה

במשרד החינוך אומרים כי החמ"ד אישר את כל התכנים וכי מטרת הפרוייקט היא ליצור מכנה משותף רחב בין ילדי ישראל "מטבע הדברים, כאשר משרתים אוכלוסייה רחבה, יש מגוון דעות על איור כזה או אחר או על תכני הספרים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 28/12/16 07:57 כח בכסלו התשעז

משרד החינוך: הביקורת על "ספריית פיג'מה" היא קונספירציה
לעמ, צילום: לעמ

במשרד החינוך מגיבים לסערה בנוגע לתכני הספרים ב"ספריית פיג'מה" ואומרים "אנו דוחים מכל וכל שמועות ותאוריות קונספירציה שקשורות לתכנית, התוכנית חרטה על דגלה יצירת מכנה משותף תרבותי רחב בין ילדים ומשפחות בישראל".

(צילום: שי צרקהספריית פיגמה)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיפה', הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו כתבו מכתב תקיף המותח ביקורת חריפה על תכני הספרים ב"ספריית פיג'מה" המחולקים חינם בגנים ובבתי הספר היסודיים.

"אנו מכירים היטב את העומדים מאחורי התכנית ואת שיחם, את נקודת המוצא שלהם ואת מגמתם" כתבו הרב אבינר והרב טאו "הרוצה לעמוד על טיבם יעיין באתרים ויגלה קונסרבטיביים, רפורמים, דוגלים בפלורליזם, ואף גורמים הקשורים לקרן החדשה לישראל".

"קיווינו לספרות נקייה וטהורה שתוסיף לילדים יהדות אמיתית ונאמנה של יראת שמים, והנה בליל נורא של דברים הגונים עם באושים, כאשר דמויות עילאיות של גדולי התנ"ך וקדושי חכמינו טבולים באגמי רפש וצחנה. הדברים הנקיים אינם נמלטים, כי המטמא חלק מן השמנים מטמא כל השמנים. משכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים. כי דבר טוב בנוי על דבר רע סולד הוא מן הטובה הזאת" כתבו הרבנים.

משרד החינוך הגיב ל'כיפה' ואמר כי "ספריית פיג'מה מעודדת קריאה ושיח בערכים ובמורשת יהודית ישראלית, בגן ובבית. התוכנית מתרחקת ממחלוקת, ומשתדלת להתמקד במחבר, במשותף ובמאחד".

במשרד החינוך הדגישו כי הנהלת החמ"ד אישרה אץ התכנים. "כל הספרים בתוכנית מאושרים על ידי הפיקוח הממלכתי והממלכתי דתי במשרד החינוך. הנהלת החינוך הממלכתי דתי מלווה את התוכנית מאז הקמתה, ומוודאת שהחומרים מתאימים לילדי החמ"ד. נציגת החמ"ד שותפה לבחירת הספרים ולפיתוח החומרים לאורך כל הדרך".

"מטבע הדברים, כאשר משרתים אוכלוסייה רחבה, יש מגוון דעות על איור כזה או אחר או על תכני הספרים. בזכות פעילות ספריית פיג'מה זכו מאות אלפי משפחות בישראל למגוון רחב של ספרים איכותיים שנבחרו בקפידה, ובתוכם סיפורי חז"ל, אגדות עם יהודיות וספרות איכותית כללית. לילדים רבים אלו הספרים היחידים הנמצאים בביתם".