הרב לוינשטיין ממשיך: "סוטים מלמדים יהדות"

לאחר סערת נאומו בקיץ שנחשפה ב'כיפה', בו כינה את הלהט"בים סוטים והתנצל, הרב יגאל לוינשטיין ממשיך בשלו. בשיעור שהעביר אמר בין היתר כי הם "חיים את הדבר הכי שפל ומסתובבים ברחובות ירושלים זקופי קומה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/16 08:20 כז בכסלו התשעז

הרב לוינשטיין ממשיך: "סוטים מלמדים יהדות"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב יגאל לוינשטיין, לא נסוג לאחור. בשיעור שהעביר בשבוע שעבר, חזר אחד מראשי המכינה בעלי על המילה "סוטים" בהקשר של קהילת הלהט"ב. כך פרסם אמש יאיר שרקי בחדשות 2.

"סיפר לי בחור שבשבוע יהדות שהיה להם שם, המדריכים ששהו אתם במשך שבוע זה זוג סוטים שחיים ביחד", אמר הרב. "הם המדריכים ליהדות, ועוד מדריך שחי לבד ויש לו שני ילדים. מודל ליהדות הקלאסית. לא פחות ולא יותר, סוטים מלמדים יהדות. אין בעל משפחה נורמלית אחד שילמד יהדות. הרי יהדות זה רק דבר אחד - משפחה! בסוף אתה שואל מה זה יהדות, זה משפחה, כל השאר זה סיפורים. מי מייצג את היהדות, אלו שאין אצלם אבא ואמא? מדהים".

הרב לוינשטיין התייחס בציניות לאומץ של ההומואים והלסביות, "מישהו אמר לי שאין לו אומץ. אמרתי לו תראה, בשביל זה המציאו את הסוטים, תראה איזה אומץ יש להם. תלמד מה זה אומץ מהאנשים הכי הזויים בעולם. חיים את הדבר הכי שפל ומסתובבים ברחובות ירושלים זקופי קומה. אמרתי, אתה יודע מתי תגיע לדרגה שאתה מאמין ביהדות ולא מתבייש, כשאתה תוכל להסתובב באמצע דיזנגוף בתהלוכה עם תפילין על הראש וציצית. בשביל זה המציאו אותם, בשביל שנלמד מה זה גאווה. אם הזבל שבזבלים יכול ללכת גאה קל וחומר הקודש שבקודש. בלי 'מה יגידו' ובלי כלום. צריך להחזיר את האומץ חזרה"

כזכור, בקיץ נשא הרב לוינשטיין נאום ארוך בו דיבר על הבעיות בצבא בנושאי דת. במהלך הדברים, שפורסמו לראשונה ב'כיפה', כינה את ההומואים והלסביות בכינוי "סוטים", מה שעורר סערה ציבורית גדולה. הרב התלונן על מידת הלגטימיות שהלהט"בים מקבלים במדינה ובמיוחד בצבא, "יש פה תנועה מטורפת שפשוט אנשים איבדו את הנורמליות של החיים", הוסיף לוינשטיין, "והקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה לצפצף. בבה"ד 1, יש הרצאות של 'סוטים', אנחנו לפני שנה הצלחנו להפסיק עם זה, אמרנו שזאת פגיעה בזכויות הפרט של הדתיים", הוא טען. "אבל הנושא לא יורד מסדר היום, היו גם סרטים סביב העניין, היו חיילים שיצאו מהסרטים שהציגו את אורחות חייהם של 'הסוטים' ונשפטו".

שבוע לאחר מכן אולץ הרב לוינשטיין להתנצל ובמכתב ששלח למנכ"ל משרד הביטחון, אמר: "דבריי התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה''ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן