הרב לאו: מועצת החמ"ד בוחנת כל חומר לימודי טרם הפצתו

הרב הראשי, דוד לאו בדק את הטענות נגד ספריית פיג'מה מול מועצת החמ"ד שמאשרת את הספרים ומסתייג מקשר עם רפורמים: "עמדת הרבנות הראשית היא חד משמעית והיא שוללת מכל וכל קשר כלשהו עם תנועות שמגמתן לשנות את התורה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/12/16 15:03 כז בכסלו התשעז

הרב לאו: מועצת החמ"ד בוחנת כל חומר לימודי טרם הפצתו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הוציאה מכתב המגיב לטענות הנשמעות כלפי ספרי "ספריית פיג'מה", ספרים המחולקים בחינם בחינוך ממלכתי, בחמ"ד ובחינוך הממלכתי חרדי, בגני הילדים ובכיתות א', ב'.

הרב לאו הגיב לאחר שחבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, פנה אליו בדרישה להבין את עמדת הרבנות הראשית בנוגע למיזם "ספריית פיג'מה".

במכתב שהגיע לידי 'כיפה' נמסר לצדיקוב מלשכת הרב כי "לאחר קבלת פנייתך שוחחתי עם הרב אברהם גיסר, יו"ר מועצת חמ"ד. לדבריו כל חומר לימודי המופץ ברשת החינוך הממלכתי-דתי עובר את הביקורת שלו ושל רבני החמ"ד. הם לא מאשרים להכניס שום מידע ותכנית לימודים שאינם תואמים את המסורת היהודית השורשית. מדברי הרב גיסר עולה שהוא אינו משתף פעולה עם היהדות 'הפלורליסטית' כלל" מתעקשים ברבנות.

"עמדת הרבנות הראשית לישראל היא חד משמעית והיא שוללת מכל וכל קשר כלשהו עם תנועות שמגמתן לשנות את התורה. 'זאת התורה לא תהא מוחלפת' היא נר לרגלי הרבנים הראשיים לישראל" על המכתב חתום הרב רפאל פראנק, עוזרו של הרב לאו.

כפי שפורסם ב'כיפה' הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו תקפו בחריפות את מיזם "ספריית פיג'מה", "אין זו רוח ישראל סבא, אין זה החינוך הישראלי הטהור, זו יהדות אחרת. מגיע לילדים שלנו, הטהורים והרכים, הבל פה שאין בו חטא- מזון רוחני זך וטוב, מידות טובות, יראת ה' ואהבת ה'. "קוראים אנו בזה לכל מי שנפש ילדיו יקרה לו להימנע לחלוטין מקריאת ספרים אלו והכנסתם לביתו. הבו לנשמות הטהורות סיפורים נורמאליים, על מציאות נורמאלית, עם אבא, אמא וילדים" כך כתבו הרבנים במכתב שהגיע לידי 'כיפה'.

הרבנים הדגישו כי “כשלעצמו, טוב ויפה הוא לחלק בכל חודש ספרון קטן לילדינו היקרים, חינם או בזול, כדי למלא את הגנים ואת ראשית בית הספר היסודי בתוכן חיובי וחשוב, וכן לתרום לקשר טוב בין הורים לילדים. דא עקא, שקיווינו לספרות נקייה וטהורה שתוסיף לילדים יהדות אמיתית ונאמנה של יראת שמים, והנה בליל נורא של דברים הגונים עם באושים, כאשר דמויות עילאיות של גדולי התנ"ך וקדושי חכמינו טבולים באגמי רפש וצחנה".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן