ליפשיץ: "התכנית פועלת בהצלחה רבה בחינוך הדתי"

במכתב שהגיע לידי 'כיפה' מגיב מנהל החמ"ד על טענות כלפי ספריית פיג'מה ואומר כי כל התכנים שמגיעים אל התלמידים מאושרים ונבדקים מראש: "כל הספרים מאושרים על ידי וועדה מקצועית"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/12/16 12:12 כז בכסלו התשעז

ליפשיץ: "התכנית פועלת בהצלחה רבה בחינוך הדתי"
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

במכתב שהגיע לידי 'כיפה' הגיב מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, על טענות בנוגע לתכנים לא אורתודוכסיים בספרי "ספריית פיג'מה", ספרים המחולקים בחינוך ממלכתי, בחמ"ד ובחינוך הממלכתי חרדי, בגני הילדים ובכיתות א', ב'.

ד"ר ליפשיץ טען, בתגובה לטענות שנשמעו מטעם גורמים בעיריית הרצליה והורים לילדי הגנים בעיר, כי "ספריית פיג'מה היא פעילות משותפת לקרן גרינספון ולמשרד החינוך. כל הספרים מאושרים על ידי ועדה מקצועית. נציגת הנהלת החינוך הדתי, המפקחת הארצית על גני הילדים, הגב' אסתר חטב, מקפידה על התאמה לחמ"ד, לעמדות ההורים בחינוך הדתי, לסוגיות ספרותיות וגם להתאמה התפתחותית".

בנוסף הדגיש ד"ר ליפשיץ כי "בכל שאלה שעלתה, מתקיימת היוועצות עם יו"ר מועצת חמ"ד, הרב אברהם גיסר. יו"ר הועדה, נטע שפירא, סמנכ"לית קרן גרינספון, מגלה הבנה, עירנות ואחריות רבה ביחס לקהילת החמ"ד. מטרת התכנית לטפח קריאה משפחתית ולטפח שיח של ערכים. התכנית פועלת בהצלחה רבה בחינוך הדתי בכל רחבי הארץ".

מכתבו של ליפשיץ הגיע בתגובה לטענת חבר מועצת העיר בהרצליה ומחזיק תיק תרבות יהודית, אלעד צדיקוב, כי בספרים של ספריית פיג'מה קיימת בעייתיות רבה וכי ברור כי הם נסיון של התנועה הקונסרבטיבית בישראל להשפיע על החינוך האורתודוכסי.

כפי שפורסם ב'כיפה' הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו תקפו בחריפות את מיזם "ספריית פיג'מה", "אין זו רוח ישראל סבא, אין זה החינוך הישראלי הטהור, זו יהדות אחרת. מגיע לילדים שלנו, הטהורים והרכים, הבל פה שאין בו חטא- מזון רוחני זך וטוב, מידות טובות, יראת ה' ואהבת ה'. "קוראים אנו בזה לכל מי שנפש ילדיו יקרה לו להימנע לחלוטין מקריאת ספרים אלו והכנסתם לביתו. הבו לנשמות הטהורות סיפורים נורמאליים, על מציאות נורמאלית, עם אבא, אמא וילדים" כך כתבו הרבנים במכתב שהגיע לידי 'כיפה'.

הרבנים הדגישו כי “כשלעצמו, טוב ויפה הוא לחלק בכל חודש ספרון קטן לילדינו היקרים, חינם או בזול, כדי למלא את הגנים ואת ראשית בית הספר היסודי בתוכן חיובי וחשוב, וכן לתרום לקשר טוב בין הורים לילדים. דא עקא, שקיווינו לספרות נקייה וטהורה שתוסיף לילדים יהדות אמיתית ונאמנה של יראת שמים, והנה בליל נורא של דברים הגונים עם באושים, כאשר דמויות עילאיות של גדולי התנ"ך וקדושי חכמינו טבולים באגמי רפש וצחנה".



👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן