רבנות ירושלים נגד עצי האשוח

ברבנות הראשית מתנגדים להצבת עצי אשוח בבתי המלון בירושלים. בהתאחדות המלונות חוששים שהדבר יפגע בתיירות הנוצרית בישראל. השבוע פורסם ב'כיפה' על שני מקרים בהם הוצבו עצי אשוח לקראת חג המולד בשתי אוניברסיטאות

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/12/16 10:04 כ בכסלו התשעז

רבנות ירושלים נגד עצי האשוח
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הרבנות הראשית לישראל נלחמת בסממני חג המולד. בתי מלון בירושלים נדרשו על ידי הרבנות שלא להציב עצי אשוח ולהימנע ממסיבות סיום השנה הנוצרית.

זה כבר דבר שבשגרה. מידי שנה לקראת חג המולד וסוף השנה האזרחית, מנסים בתי המלונות שמאכלסים תיירים מחו"ל, להכניס את אורחיהם 'לאווירת החג' ומקשטים את הלובי בעצי אשוח. ברבנות החליטו לשים לזה סוף וקראו לכל בתי המלון בירושלים להימנע מכך. צריך להדגיש כי לפי נוסח המכתב, רבני העיר לא התנו את מתן הכשרות בהסרת עצי האשוח אלא ציינו כי אין הדבר ראוי.

(צילום: )

בהתאחדות בתי המלון אמרו בתגובה כי "מכתב הרבנים עומד בסתירה להחלטת הרבנות מלפני שנתיים שביטלה הנחיות שאינן נוגעות לכשרות המזון". בנוסף לכך הביעו בעלי המלונות חשש מכך שההוראה תוביל לפגיעה בתיירות הנוצרית בישראל.

מהרבנות הראשית נמסר כי "הדרישה שלא להציב עצי אשוח בבתי המלונות אכן הוסרה מנוהלי הכשרות. מדובר ביוזמה פרטית של רבנות ירושלים שמטרתה לבקש להסיר סממנים של חג המולד מתוך התחשבות ברגשות ציבור שומרי המסורת".

כפי שפורסם ב'כיפה' בימים האחרונים, מסתבר שעצי אשוח הופכים אט אט לחלק מהנוף גם במוסדות ציבור. בית הסטודנט בטכניון עוטר השבוע בקישוטים של חג המולד ובעץ אשוח. אחד הסטודנטים מחה על העניין ואמר ל'כיפה' כי "בית הסטודנט הוא חלק מהמרחב הציבורי. הטכניון מתיימר להגיד שהוא לא מייצג שום דת או דעה פוליטית, זה משהו שמאוד בולט פה בטכניון". בההלת הטכניון הגיבו ואמרו שהם מאמינים ב-"שיח מתמיד, ענייני, פתוח וסובלני המשמש דוגמה ומופת לסובלנות ולדו-קיום בחברה הישראלית".

אתמול פורסם שבפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית נערכה הדלקת עץ חג מולד. יש לציין כי מדובר באותה הפקולטה שאסרה, רק לפני חצי שנה, הצבת מחיצות בנשף הסיום עבור סטודנטיות דתיות שרצו לרקוד. מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה העברית רואה חשיבות רבה בזכותו של אדם לחופש הביטוי ולחופש הדת בין כתליה. כמוסד ישראלי אקדמי, מוביל, בין לאומי ורב תרבותי מקדמת האוניברסיטה ערכים של שוויון בין כלל הדתות ומאפשרת חופש פעולה בתחום זה תוך שמירה על הסדר הציבורי, תקנון האוניברסיטה וחוקי מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן