רוצה להיות רב? עליך להיות בקיא בהלכות דרך ארץ

הרבנות הראשית מעדכנת ומרעננת את חומרי הבחינה לקבלת סמיכה לרבנות. אחד הנושאים שעתידים הרבנים להיבחן עליהם, הוא "הלכות דרך ארץ ובין אדם לחברו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/16 07:35 יט בכסלו התשעז

רוצה להיות רב? עליך להיות בקיא בהלכות דרך ארץ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אם אין תורה אין דרך ארץ, אם אין דרך ארץ אין תורה". כך נכתב במסכת אבות. המונח המוכר יותר שהתפתח מדברי חז"ל הוא 'דרך ארץ קדמה לתורה'. ברבנות הראשית החליטו לאמץ את האימרה הזו ולהכניסה לחומר הבחינה לסמיכה לרבנות.

מעתה מי שיחפוץ להיות מוכר באופן רשמי כרב, יצטרך להיות בקיא בהלכות דרך ארץ ומידות טובות או כפי שקוראים לנושא זה במחלקת הבחינות "הלכות דרך ארץ ובין אדם לחברו". בין הנושאים שיצטרכו הנבחנים להיות בקיאים בהם, אפשר למצוא בין היתר את הלכות כיבוד אב ואם, הלכות צדקה, לשון הרע של ה'חפץ חיים', הונאת דברים וגניבת דעת, השבת אבידה, החובה לשלם לשכיר בזמנו ועוד.

השינויים אמורים להיכנס לתוקפם החל מחודש מרץ 2017. בתנועת נאמני תורה ועבודה מברכים על העדכון ואומרים כי "מבחני ההסמכה לרבנות במדינת ישראל, כללו עד כה בחינות על מצוות שבין אדם למקום ואנו מברכים את הרבנות הראשית על הכנסת מקומן של מצוות שבין אדם לחברו. מדובר בתיקון חשוב ומבורך".

(צילום: צילום מסך)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן