אביחי בוארון: "המתווה החדש הוא הטוב ביותר שנוכל לקבל"

בדרך לפתרון? יו"ר מטה המאבק למען עמונה, אביחי בוארון, חושב שהמתווה החדש הוא "הטוב ביותר שניתן לקבל". עם זאת הוא מדגיש שגם בו "יש מימד של סיכון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/16 08:58 יח בכסלו התשעז

אביחי בוארון: "המתווה החדש הוא הטוב ביותר שנוכל לקבל"
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

אופטימיות זהירה. בשעה זו דנים תושבי עמונה על פרטי המתווה החדש, עליו עמלו הלילה במשרד ראש הממשלה. על פי התרשמותו של יו"ר מטה המאבק, אביחי בוארון, נראה ש-"זה המתווה הטוב ביותר שניתן לקבל" מהממשלה.

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר (א') בוארון כי נציגי עמונה "מכירים את הפרטים. בילינו כל הלילה בלשכת הממשלה. נפרוש את הדברים בפני התושבים ונקבל את ההחלטה הנכונה לכאן או לכאן". לדבריו ההצעה החדשה, אותה גיבשו במהלך הלילה, ראש הממשלה, שר החינוך וראש מועצת שומרון, היא הרבה יותר טובה "מהמתווה הקודם שהוצג לנו. במה שגובש הלילה הפרטים הרבה יותר טובים. גם במתווה הזה יש מימד של סיכון אמנם יותר קטם אך עדיין סיכון. נצטרך להחליט אם לקחת אותו על עצמנו וללכת קדימה".

בהתייחס לפריצת הדרך במשבר עמונה אמר בוארון שאין זו הפעם הראשונה שאנשי עמונה תורמים את פתרונותיהם לנושא, "כשהפרטים יתגלו תגלו את תושבי עמונה שבאו עם הצעות יצירתיות ומעניינות. את הצעת 'נכסי הנפקדים' העלנו כבר לפני כחודשיים. לאחר מכן הגענו עם ההצעה של חוק ההסדרה וגם היא התקבלה אך לצערנו פסחה מעל ראשנו".

לשאלה האם במתווה החדש ישנם דברים חדשים ויצירתיים או שמדובר פשוט בכיפופי ידיים מול הממשלה, אמר בוארון, "אני לא חושב ש-40 משפחות יכולות לכופף את הממשלה. אנחנו אנשים עקשניים הדבקים במשימה. אנחנו לא רוצים להיעקר מביתנו. זאת ההצעה הטובה ביותר שניתן לקבל".

(צילום: Haim Hornstein/flash90)

נזכיר כי במהלך הליה עמלו במשרד ראש הממשלה על פתרון שישים סוף למשבר. מי שנטל חלק מרכזי בדיונים הוא שר החינוך, נפתלי בנט, שכתב: " בוקר טוב, חברים. בשורות טובות. כרגע סיימנו מרתון מומ עם רוה"מ ונציגי עמונה. המטרה היתה להפוך כל אבן על מנת למנוע פינוי בכפייה של רכס עמונה. הגענו למתווה מסוכם, שעכשיו יובא להצבעה אצל התושבים. עיקרי השינוי מקודם: הכפלת מספר המשפחות ל24 על חלקה 38. במקום 12. יותר מרכיבי מחויבות של המדינה למימוש ההסכם (מינוי פרויקטור מיוחד, לוזים, התחייבות ראש ממשלה ועוד). כעת, המתווה יובא בשעה 8:00 להצבעה באסיפת תושבים. אם יאשרו, נעלה מיד קראוונים לחלקה 38 ונבקש דחייה של 30 יום. כמו בפעם שעברה אשמח שתפעילו השפעתכם על מנת לשכנעם להצביע בעד".

מוקדם יותר התייחסה גם אחת ממובילות המאבק למען עמונה, תמר נזרי, למתווה החדש כשאמרה לתכנית הבוקר של 'קשת' כי עד שבעמונה לא תהיה את הוודאות שלכל תושב ותושב יימצא פיתרון שמניח את הדעת, הם לא יחדלו ממאבקם. בנוגע לחחש מאלימות במידה ויתרחש פינוי, אמרה נזרי כי "את מי שצריך להזהיר מאלימות זה את המפנים. בפעם שעברה 300 האנשים שנפצעו היו אלה שבאו למחות ולא המפנים. יש לנו נוער נפלא ואידיאליסטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן