אביחי בוארון: "עמונה תשאר במקומה ולא תיפול"

אלפים הגיעו להפגנה בכיכר פריז. דניאלה וייס: "ליבי מלא חרדה בשל עמונה. בג"צ הוא המצודה האחרונה של השמאל שכל מערכותיו קרסו". יוסי דגן: "נמאס לנו להיות ציבור סוג ב'"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 13/12/16 21:26 יג בכסלו התשעז

אביחי בוארון: "עמונה תשאר במקומה ולא תיפול"
דוברות נחלה, צילום: דוברות נחלה

יו"ר מטה מאבק עמונה, אביחי בוארון אמר הערב בהפגנה למען היישוב בכיכר פריז בירושלים כי "תושבי עמונה הביאו את חוק ההסדרה. אלפי בתים ביו"ש יינצלו. אני מבטיח: עמונה תשאר בעמונה ולא תיפול. עם ישראל ייאבק איתנו אם נאלץ להאבק". בוארון הוסיף כי הוא "מודה לתושבי עמונה שסיכנו את כל עתידם למען המולדת. אמרו לנו: אתם הזויים! קחו לכם בית עם דשא וגג אדום. תושבי עמונה אמרו: אנחנו נשארים בעמונה!".

ההפגנה שנמצאת כרגע לקראת סיום אורגנה על ידי תנועת "נחלה" ומטה המאבק על עמונה. על פי ההערכות הגיעו כ-3,500 איש, על אף הגשם והטמפרטורות הנמוכות.

דניאלה וייס חברת הנהלת תנועת נחלה נשאה דברים בהפגנה ואמרה כי "אנו נאמנים לכל גרגר וגבעה בארץ ישראל. על ארץ ישראל לא מוותרים, היא לא עומדת למשא ומתן. לפני חמישים שנה זכינו לנס ושבנו לבית אל, לסיני ולגולן. ליבי מלא חרדה בשל עמונה".

[embed]

]

"לא ארץ נוכריה כבשנו אלא לארצנו שבנו. לא באנו לארץ ישראל כדי לעסוק בפלפולים!" הדגישה וייס. "כל משא ומתן על ארץ ישראל שאומר להזיז יהודים לא יקום ולא יהיה. לא נפקיר אף גבעה. מנין הרשות לוותר על ארץ ישראל? בכל שלב של גירוש חשבו יהודים תמימים שזה הגירוש האחרון - אלון מורה, מגרון, אולפנה. הבטיחו 300 יחידות דיור - אחת לא נבנתה. אני פונה לאנשי עמונה - התייצבנו כדי לחזק ולמנוע פינוי והזזה בכל מקום בארץ ישראל. כל כך הרבה דברים שמעתי בזמן האחרון מכל כך הרבה נבחרי ציבור, להם ניסינו להסביר שהבג"צ אינו השליט פה במדינה. בג"צ הוא המצודה האחרונה של השמאל שכל מערכותיו קרסו. הבג"צ משתף פעולה עם המגמה לגרש יהודים מארץ ישראל, אבל לא עוד!".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר כי "קר בחוץ וחם בלב. אתם הציבור שתורם ביותר ולא מתבייש בזה. תושבי עמונה אנחנו אוהבים אתכם. בעוד שבועיים נשיר באנו חושך לגרש ואנחנו "באנו עוול לגרש". נמאס לנו להיות ציבור סוג ב'. נמאס לנו להיות ראשונים בחובות ואחרונים בזכויות. באנו לדרוש זכויות לפחות כמו של הבדואים. הגענו באלפים כי ארץ ישראל שלנו כולה - ירושלים, עמונה - הכל! אנחנו נלחמים על ארץ ישראל. אדוני ראש הממשלה והנבחרים בחרנו בכם, תמשלו בלי סיפורים, בלי תירוצים. אנחנו בשום אופן לא מוותרים. בימים האחרונים דיברת שאנו רוצים להקים מדינה פלסטינית. לא נקים מדינה פלסטינית אלא יישובים חדשים. נפעל שיהיו עוד חמישים עמונות חדשות".

(צילום: אברהם ג'מיל)



(צילום: ספיר אמיתי)



(צילום: שמחה רז)

"כשאני רואה את הקהל אני יודע שכבר ניצחנו" אמר ראש מועצת בית אל שי אלון. "איפה יש ציבור כזה? אנחנו חייבים להודות לתושבי עמונה שהוכיחו שניתן להפוך משהו בלתי אפשרי למציאות. הדרך ארוכה, אך ברוך ה' אנו קרובים כבר לחצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון. נמשיך להיאבק. כבר שלוש שנים מייבשים אותנו, לא בונים, הפכו אותנו לאזרחים סוג ב'. לפני כמה שנים, לאחר שהרסו את הבתים בבית אל, הבטיחו 300 יחידות דיור, בינתיים אין כלום. למדנו לקח - ונמשיך לתמוך בעמונה".

(צילום: ספיר אמיתי)

"ההמונים בכיכר פריז התאספו לומר בקול חזק וברור - עם ישראל לא ייסוג לאחור" אומרים מארגני ההפגנה, "שבענו מפינויים והרס, שבענו מהתפתלויות בדבר זכותנו על הארץ. הגיעה פרשת עמונה כדי לומר: לא עוד!. יחד נדרוש מחברי ממשלת וכנסת ישראל לעמוד במחויבותם ולמלא את שליחותם ליישב את כל מרחבי יהודה ושומרון".

ההפגנה נערכה ביוזמתם וארגונם של כ- 20 מועצות מקומיות ואזוריות וארגוני ימין, ביניהם תנועת נחלה, היישוב עמונה, דרך אמונה, קוממיות, מועצה אזורית שומרון, מועצת גוש עציון, מועצת בית אל, מועצת קריית ארבע חברון, מועצת אלקנה, מועצה אזורית בקעת הירדן, מועצת אזורית נחל שורק ועוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן