נתניהו: רוצה שטראמפ יעזור לי עם חזון 2 המדינות

זאת כנראה כבר לא טקטיקה. ראש הממשלה התראיין לתכנית '60 דקות' ברשת CBS והצהיר על חזונו המדיני. "שתי מדינות לשני עמים, זה מה שאני מתמקד בו. רוצה שכאשר הנשיא טראמפ ייכנס לבית הלבן, הוא יעזור לי עם זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/12/16 22:12 יא בכסלו התשעז

נתניהו: רוצה שטראמפ יעזור לי עם חזון 2 המדינות
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

בשנת 2009 נשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את נאום בר-אילן המפורסם בו הצהיר לראשונה כי הוא תומך בחזון שתי המדינות. מי שהגנה עליו בחירוף נפש הייתה ח"כ וכיום סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שטענה שמדובר במהלך טקטי בלבד. בראיון מיוחד שנתן נתניהו לתכנית '60 דקות' ברשת CBS האמריקנית הוא חזר והצהיר על מחוייבותו לפתרון המדינה הפלסטינית לצד ישראל.

ראש הממשלה דיבר על רצונו לחזור למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, "אני מוכן להיכנס למשא ומתן איתם בכל זמן. שתי מדינות לשני עמים - זה מה שאני מתמקד בו. כן, הייתי רוצה שכאשר הנשיא טראמפ ייכנס לבית הלבן, הוא יעזור לי עם זה. אני רוצה לראות אם המדינות הערביות יכולות לעזור להשיג את זה. זאת מציאות חדשה, אפשרות חדשה".

(צילום: פלאש 90. קובי גדעון)

הדברים מעוררים תמיהה שכן בחוגי הימין הייתה ציפיה גדולה שכעת, עם עלייתו של טראמפ, תוכל ממשלת ישראל לקדם את השקפת עולמה הימנית עם תמיכתו הנלהבת של נשיא ארה"ב הנבחר, עליו אמר נתניהו כי "התמיכה שלו בישראל מאוד ברורה. יש לו רגשות חמים כלפי המדינה היהודית וכלפי העם היהודי".

נתניהו התייחס בראיון ליחסיו הטעונים עם הנשיא היוצא ברק אובמה, "היו לי חילוקי דעות עם הנשיא אובמה, כמובן בנושא איראן". עם זאת, הוא טוען שברמה האישית היתה להם מערכת יחסים טובה, "הייתה לנו כימיה אישית נהדרת".

(צילום: Haim Zach/GPO)

בהמשך התייחס ראש הממשלה לצד הפלסטיני, "אני ביטלתי לא מעט מחסומים ואנחנו מנסים להקים גשרים וכבישים ראשיים כדי לאפשר תנועה חופשית יותר. הפלסטינים מסתכלים על חאלב שבסוריה, על תימן, על לוב, ועל מקומות אחרים, והם מבינים שהכוונה שלנו היא דו-קיום". לדבריו, המכשול האמיתי לשלום הוא הפלסטינים עצמם, מאחר והם מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן